Visszafogott kezdés várható a szerdai nyitást követően a Budapesti Értéktőzsdén (BÉT) az Equilor Befektetési Zrt. elemzője szerint.
Az OTP Mobil által bevezetett és a SimpleBusiness alkalmazásban 2022. májusától elérhető új funkció, bankfüggetlenül kínál kártyaelfogadást, ráadásul a PIN-kód megadásával, összeghatár nélkül is lehetőséget nyújt a fizetésre.
Az elmúlt időszakban jelentősen nőtt a kártyaelfogadóhelyek száma, 2021 egyik legfontosabb változását ugyanis a hazai pénzforgalomban a kereskedelmi törvény tavalyi módosítása hozta, mely az online pénztárgépek mellett elvárja az elektronikus fizetés biztosítását a vásárlóknak. Az infrastruktúra folyamatos piaci alapú fejlődése mellett ez a változás is jelentősen hozzájárulhatott ahhoz, hogy – az MNB adatai szerint - egy év alatt 27,5 ezerrel bővült a fizikai kereskedelmi elfogadóhelyek száma, illetve közel 31 ezerrel az ezeken a helyeken működő POS-terminálok száma, és egyre többen fizetnek készpénz helyett valamilyen elektronikus fizetési módon.
Az utóbbi évek gyors infrastruktúra-fejlődését követően ma már nem állunk rosszul a kártyaelfogadásban, de még mindig van tere a növekedésnek, ugyanis az online pénztárgép használatára kötelezettek körén túl még számos rendszeres fizetési helyzet létezik, ahol a készpénz a meghatározó. A készpénz kezelése pedig mind a kereskedőnek, mind a vásárlónak egy kevésbé kényelmes megoldás. Gondoljunk csak a pénz elvesztésének, ellopásának kockázatára vagy az ATM-keresés, nagy címletből történő visszaadás kellemetlenségére. Ilyen helyzet például, amikor a piacon vagy egy fuvarozónak fizetnénk elektronikusan, ha egy egészségügyi szolgáltatónál, masszőrnél vagy a fodrásznál fizetünk.
Egyrészt a tavaly elindult azonnali átutalási rendszer jelentheti az egyik megoldást ezekben a helyzetekben, másrészt az olcsó, egyszerűen bevezethető és kezelhető kártyás megoldások.
Az OTP Mobilnál is elérhető az egyik legfontosabb újítás
Az OTP Mobil a piaci igényekre reagálva 2020-ban terjesztette ki szolgáltatási portfólióját a fizikai elfogadás területére is, így született meg a SimpleBusiness alkalmazás, amely a SimplePay és a Simple app funkcióira is építve kínál gyors fizetési megoldást a vállalkozók számára. A rendszer bankkártya-elfogadó (POS) terminál telepítése nélkül ötvözi a kártyaelfogadás és az azonnali fizetési rendszer előnyeit bármely kereskedő számára egy applikáción belül. A SimpleBusiness érintéses, QR-kódos vagy linkes fizetési megoldásai között a vásárlók könnyen megtalálhatják a számukra megfelelőt.
„Az OTP Mobil által 2020 őszén bemutatott SimpleBusiness alkalmazással annak a 60 ezer érintett mikro-, kis- és középvállalkozásnak (kkv) szerette volna megkönnyíteni az átállást, akiknek 2021. január 1-től készpénzmentes fizetési lehetőséget is kell biztostani a vásárlóknak, ügyfeleknek” – mondta el Al-Absi Gáber Seif az OTP Mobil ügyvezető-helyettese.
A szakember szerint az alkalmazásban a kezdetektől fogva elérhető négy fizetési mód, két QR-kód alapú és két fizetési linken alapuló mellé most megérkezett az érintéses fizetés lehetősége is: elérhetővé válik az érintéses, SoftPOS fizetési megoldás.
Így egy bankkártya vagy NFC képes okoseszköz segítségével is kifizethetővé válik a tranzakció.
Okostelefonból kártyaelfogadó
A SoftPOS az a fizetési módszer, ami egy okostelefont vagy Android alapú okoseszközt biztonságos bankkártyás fizetési terminállá alakít át, amely képes érintéses fizetési tranzakciók feldolgozására. A gyakorlatban ez úgy néz ki, hogy a kereskedő bekapcsolja a készülékén az applikációt és az NFC-elérhetőséget, megadja a fizetendő összeget, a vásárló pedig a kereskedő telefonjának hátuljához érinti bankkártyáját úgy, mintha egy POS-terminálnál fizetne érintéssel. A fizetésről szóló visszaigazolást pedig online (e-mailben) kapja meg a vásárló.
A kereskedőnek nincs szüksége más, új eszközre, egyszerűen a saját (NFC-képes) okostelefonját tudja használni a fizetés elfogadására. Praktikusan hasznos lehet ez a módszer azoknak, akik innovatív formában, költséghatékonyan, extra eszköz beszerzése nélkül szeretnék biztosítani az elektronikus fizetést a vásárlóiknak.
A SoftPOS funkció a SimpleBusiness appban válik elérhetővé ötödik fizetési módként. Mint megtudtuk, a rendszer a 15 ezer forint feletti tranzakciók kezelését is lehetővé teszi, így a kereskedők korlátozás nélkül, bármilyen összegben felkínálhatják vásárlóik számára az érintéses fizetés lehetőségét. A SoftPOS mellett továbbra is elérhető marad az appon belül az azonnali átutalás lehetősége, a QR-kódos és linkes megoldás is. Fontos, hogy a linkes fizetési opciónak köszönhetően akkor is megvalósulhat a kifizetés, ha a kereskedő és a vásárló nem tartózkodik egy légtérben.
A funkció igénybevételéhez egy egyszerű, online elvégezhető regisztrációs és szerződési folyamatra van szükség. Az alkalmazás használata kedvező havidíjas konstrukcióban valósul meg, 2022. július 31-ig pedig forgalmi jutalék kedvezménnyel érhető el.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








