Az MBH Bank közölte, hogy informatikai rendszereik korszerűsítése érdekében 2025. december 31. 22:00-tól 2026. január 04. 20:00 óráig egybefüggő bankszünnapot tartanak.
Tízből kilenc bankkártya-birtokos már hallott a január 1-jétől életbe lépett többlépcsős azonosításról. Egy friss felmérés szerint az interneten kártyával vásárlók többségének nem okoz gondot az új jóváhagyási folyamat. A válaszadók 63 százaléka a többlépcsős azonosításhoz kapcsolódó ügyintézés és az új folyamat megtanulása során nem kért közvetlen segítséget banki ügyintézőtől, vagy ismerőstől, hanem önállóan tájékozódott és tette meg a szükséges lépéseket.
Ha interneten szeretnénk vásárolni, január óta már több lépcsőben kell igazolnunk, hogy jogosan használjuk a fizetéshez megadott bankkártyát. Az OTP Bank megbízásából készített friss felmérés[1] szerint a bankkártyával rendelkező felnőtt lakosság 89 százaléka már hallott a többlépcsős jóváhagyásról. Akik azt válaszolták, hogy fizettek már interneten a bankkártyájukkal, azoknak a 80 százaléka az elmúlt hónapokban találkozott az új jóváhagyási folyamattal. A bankkártyások 66 százaléka szerint nem okoz problémát a többlépcsős azonosítás, ez az arány 77 százalék azok körében, akik már internetes fizetésre is használták a kártyájukat.
Az OTP Bank kártyabirtokosainak jelentős része zökkenőmentesen átállt a többlépcsős jóváhagyási folyamatra, különösen azok, akik banki mobiltelefonos alkalmazást használnak a jóváhagyáshoz. Nekik eleve egyszerűbb dolguk is volt, hiszen az internetes biztonsági kód szolgáltatás beállításán felül csak frissíteniük kellett az appot, és engedélyezniük kellett a felugró értesítéseket a telefonjuk beállításaiban
– mondta el Takács Domokos, az OTP Bank bankkapcsolati területének vezetője. „Tapasztalataink szerint azok az ügyfeleink is hamar megszokták az új folyamatot, akik a kötelező átállást követően esetleges kisebb-nagyobb elakadásokba ütköztek. A kártyabirtokosok az új jóváhagyási folyamatot néhány vásárlás után rutinosan intézik, nem tartják bonyolultnak azt, ráadásul tisztában vannak vele, hogy így még nagyobb biztonságban tudhatják kártyaadataikat”- tette hozzá Takács Domokos.
A felmérés szerint, a többlépcsős jóváhagyáshoz szükséges teendőkről, és az új folyamat menetéről a bankkártyával rendelkezők nagy többsége (39 százalék) a bankja weboldaláról tájékozódott, míg 24 százalékuk magától jött rá az új folyamat lépéseire, vagy egyéb internetes felületeken keresett választ. Csak 11 százalékuk fordult közvetlenül banki ügyintézőhöz, 9 százalékuk pedig családtagoktól, ismerősöktől kért segítséget.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.







