Egyre változatosabb visszaélési módszerekkel jelentkeznek az adathalászok; a kiberbűnözők Magyarországon.

Tízből kilenc bankkártya-birtokos már hallott a január 1-jétől életbe lépett többlépcsős azonosításról. Egy friss felmérés szerint az interneten kártyával vásárlók többségének nem okoz gondot az új jóváhagyási folyamat. A válaszadók 63 százaléka a többlépcsős azonosításhoz kapcsolódó ügyintézés és az új folyamat megtanulása során nem kért közvetlen segítséget banki ügyintézőtől, vagy ismerőstől, hanem önállóan tájékozódott és tette meg a szükséges lépéseket.
Ha interneten szeretnénk vásárolni, január óta már több lépcsőben kell igazolnunk, hogy jogosan használjuk a fizetéshez megadott bankkártyát. Az OTP Bank megbízásából készített friss felmérés[1] szerint a bankkártyával rendelkező felnőtt lakosság 89 százaléka már hallott a többlépcsős jóváhagyásról. Akik azt válaszolták, hogy fizettek már interneten a bankkártyájukkal, azoknak a 80 százaléka az elmúlt hónapokban találkozott az új jóváhagyási folyamattal. A bankkártyások 66 százaléka szerint nem okoz problémát a többlépcsős azonosítás, ez az arány 77 százalék azok körében, akik már internetes fizetésre is használták a kártyájukat.
Az OTP Bank kártyabirtokosainak jelentős része zökkenőmentesen átállt a többlépcsős jóváhagyási folyamatra, különösen azok, akik banki mobiltelefonos alkalmazást használnak a jóváhagyáshoz. Nekik eleve egyszerűbb dolguk is volt, hiszen az internetes biztonsági kód szolgáltatás beállításán felül csak frissíteniük kellett az appot, és engedélyezniük kellett a felugró értesítéseket a telefonjuk beállításaiban
– mondta el Takács Domokos, az OTP Bank bankkapcsolati területének vezetője. „Tapasztalataink szerint azok az ügyfeleink is hamar megszokták az új folyamatot, akik a kötelező átállást követően esetleges kisebb-nagyobb elakadásokba ütköztek. A kártyabirtokosok az új jóváhagyási folyamatot néhány vásárlás után rutinosan intézik, nem tartják bonyolultnak azt, ráadásul tisztában vannak vele, hogy így még nagyobb biztonságban tudhatják kártyaadataikat”- tette hozzá Takács Domokos.
A felmérés szerint, a többlépcsős jóváhagyáshoz szükséges teendőkről, és az új folyamat menetéről a bankkártyával rendelkezők nagy többsége (39 százalék) a bankja weboldaláról tájékozódott, míg 24 százalékuk magától jött rá az új folyamat lépéseire, vagy egyéb internetes felületeken keresett választ. Csak 11 százalékuk fordult közvetlenül banki ügyintézőhöz, 9 százalékuk pedig családtagoktól, ismerősöktől kért segítséget.
Hivatalosan is elindította befektetési kampányát a Brancs közösségi piactér, amely rekordérdeklődéssel zárta az előregisztrációs kampányát.
Év végén két újabb izgalmas kampány ért el kiemelkedő sikereket a Brancs piacterén.
Most viszont bemutatunk 3 olyan projektet, amikről valószínűleg sokat fogunk még hallani 2023-ban!
A könyv szerzőjét, Zubreczki Dávidot kérdeztük a balatoni fejlesztésekről, a városnézésről, építészetről és hogy mitől lenne élhetőbb Budapest. Interjú.
-
Alapanyagtól a vásárlóig: így áll a fenntarthatósághoz a piacvezető kiskerlánc
A Lidl Magyarország a környezettudatosság mellett érvel.
- Érvénybe lépett az új EU-s ársapka
- Kíváncsi kis jövevénnyel gazdagodott a Debreceni Állatkert – kép
- Új magyar szélrekord született - itt a top10-es lista és a térkép
- Hogyan kapcsolódott Puskás, Kocsis és Czibor a Manchester United tragédiájához?
- Hidvéghi Balázs: ez további öngyilkos, nekünk ártó lépéseket jelentene
- Kedvező kivétel a nyugdíjaknál
Digital Transformation 2023
Sustainable Tech 2023
Biztosítás 2023


