Karácsonyi menü ötletek: hagyományos, egyszerű, bonyolult és diétás karácsonyi ételek mindenkinek, aki még nem tudja, mit főzzön karácsonyra. Nálatok mi lesz a menü?
Elkeserítő: a leggazdagabb egy százalék dupla annyi szén-dioxid-kibocsátást okoz, mint a szegények
A világ leggazdagabb egy százaléka több mint dupla annyi szén-dioxid-kibocsátást okoz, mint a legszegényebb 50 százalék egy új ENSZ-jelentés szerint.
Az ENSZ környezetvédelmi programja (UNEO) kibocsátási különbségekről szóló jelentése megállapította, hogy a leggazdagabbaknak sürgősen csökkenteniük kell a karbonlábnyomukat, hogy a felmelegedés ne öltsön veszélyes mértéket már ebben az évszázadban. Azt találták, hogy noha a szén-dioxid-kibocsátás mintegy 7 százalékkal csökkent idén a világjárvány miatt, ez csak 0,01 Celsius-fokkal mérsékelné a felmelegedést 2050-ig.
A jelentés megvizsgálta a kormányok vállalásait a kibocsátás visszafogására, de az egyes emberek életmódjának és fogyasztási mintázatának szerepét is elemezték. A legnagyobb jövedelmű 10 százalék használja fel a szárazföldi közlekedés energiájának mintegy 45, a légi közlekedés által fogyasztott energia nagyjából 75 százalékát. A legszegényebb 50 százalék ugyanebből 10 és 5 százalékot vesz igénybe - áll a jelentésben.
Ha a világ 1,5 fok alatt akarja tartani a melegedést, akkor fejenként 2,5 tonnára kell visszaszorítani a szén-dioxid-kibocsátást. Ez a legszegényebb 50 százalék számára még növekedést is jelentene, a legnagyobb keresetű tíz százaléknak azonban körülbelül a jelenlegi tizedére kell mérsékelnie a fogyasztását, a leggazdagabb egy százaléknak azonban drámaian kellene visszafognia magát.
A jelentés bemutatta, milyen életmódbeli változások tudnának segíteni: a nemzetközi légi közlekedés visszafogása fejenként majdnem 2 tonnával, a háztartások megújuló energiára váltása nagyjából másfél tonnával csökkentené a szén-dioxid-kibocsátást.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








