A finisébe érkezett a felsőoktatásba jelentkezők albérletrohama augusztusban. A Duna House adataiból az derül ki, hogy inkább a nagyobb méretű, többszobás lakások kerültek fókuszba, amelyeket többen összeállva vettek ki a leendő hallgatók.
A Duna House összehasonlította a 2012 első féléves albérleti piac adatait az augusztusi értékekkel, amely így megmutatja, hogy a szokásos bérlakás forgalomhoz képest milyen eltéréseket hozott a felsőoktatásban szeptemberben kezdők rohama. Az elmúlt évek tapasztalatai alapján a diákok egy része a kis garzonlakásokat kereste, mások többen összeállva igyekeztek nagyobb, többszobás lakást kivenni, amely így egy személyre bontva gazdaságosabb variáció.

Az elemzés meglepő eredménnyel szolgált a közvetítő cég véleménye szerint, ugyanis idén feltűnően többen választották a közös albérleti megoldást, amely a 70 nm-nél nagyobb, többszobás lakást kínáló tulajdonosoknak kedvezett. Amíg az év első felében a 70 nm-nél nagyobb lakások forgalma a teljes piac 43%-át tette ki, addig augusztusban ez az érték 53%-ra ugrott fel, ami a kategória 23%-os emelkedését jelenti.
A 70-110 nm közötti (augusztusban látványosan keresettebb) méretkategória átlagos szobaszáma 2,9 volt. Ez a szokásos piaci átlagnál, amely 2,1, nagyjából egy szobával mutat többet. Mindez nem volt hatással az épület típusának preferenciájára, ugyanis az év első felében éppúgy 22% volt a panelek forgalma a téglalakások mellett, mint augusztusban.
Az intenzív forgalom azonban nem volt hatással az árakra. Budapesten például a Duna House hálózata augusztusban a szokásos havi mennyiség dupláját közvetítette, amelyen belül a 70-110 nm közötti bérlakások ára nemhogy nőtt volna, hanem kicsit még csökkent is. Az érintett mérettartomány átlagos havi bérleti díja az első félévben a fővárosban 117 ezer forint volt, míg augusztusban ugyanez az átlag 108 ezerre csökkent.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Óriási leállást jelentettek be az államigazgatásban: erről mindenki tudjon, aki ügyeket akar intézni
Az év végi időszakban szűkített nyitvatartással és korlátozott ügyintézési lehetőséggel működnek a kormányablakok és kormányhivatalok.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








