Alapvetően csalódottak az energiaipari társaságok a koppenhágai klímacsúcs sikertelensége miatt, tekintettel arra, hogy nem kaptak világos iránymutatást a következő évtizedek klímavédelmi politikájára vonatkozóan - derült ki a KPMG és az energiainfo.hu tegnapi közös sajtóbeszélgetésén. Varró László, a MOL stratégiai-fejlesztési igazgatója a klímavédelmi célokkal kapcsolatban elmondta, hogy jelenleg nem feltétlenül a szándék hiánya a legnagyobb akadály a konkrét és szigorú vállalások megtételének ügyében, hanem az elégtelen technológiai háttér.
A szakember szerint a gazdaságossági szempontokat is figyelembe véve jó esetben 10%-os kibocsátás-csökkentés érhető el világszinten, de ha az emberiség minden erejét megfeszíti és "pénz nem számít" alapon áll hozzá a kérdéshez, akkor a jelenlegi technológiai színvonalon még mindig ábrándos cél a 20%.
Ennek ellenére Varró László szerint a felelős vállalatoknak nincs más választásuk, minthogy alkalmazkodjanak a klímaváltozáshoz, vagyis hosszabb távon mellékes, hogy a koppenhágai klímacsúcs milyen eredménnyel zárult. A stratégiai igazgató szerint egyébként nem megfelelő kommunikációt használnak az ügyben érintett szervezetek a klímavédelmi törekvések promotálására, ugyanis azt kéne tudatosítani mindenkiben, hogy az emberiség előtt álló klímavédelmi feladat elsősorban kockázatkezelési tevékenység, egy olyan esemény elkerülésének ügyében, ami elfogadhatatlan, lévén hogy megfőzzük, életképtelenné tesszük a bolygót.
Varró László hozzátette, hogy a koppenhágai klímacsúcshoz vezető út mindenképpen fordulópont a klímavédelmi harc tekintetében, ugyanis most már olyan szervezetek foglalkoztak a kérdéssel, mint a Goldman Sachs vagy a kínai kormányzat, vagyis azok, akik tényleges hatással bírnak a világ formálásában. A stratéga kiemelte, hogy három alapvető kérdésben nem volt vita a csúcson résztvevő országok között: a klímaváltozás tényében, az ember szerepében a folyamatot illetően, valamint a potenciális következményekben.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Ságodi Attila, a KPMG partnere szerint egy alacsonyabb karbonkibocsátású gazdaság létrehozásához mindenképpen paradigmaváltásra lesz szükség, ideértve a vállalati döntéshozatalt is. A vállalatirányítási gyakorlatot reformálni kell, új információkra, új megközelítésekre és az eddiginél komplexebb összefüggés-rendszerek feltárására van szükség a problémák kezelésére - mondta a szakértő.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








