Az egyre inkább érzékelhető recesszió eredményeként az elkövetkező 3 évben kevesebb lakópark fog épülni Magyarországon, viszont a 2011-től újra lendületbe jövő gazdaság növekvő keresletet és jelentős áremelkedést hoz majd magával az ingatlanpiacon. Addig viszont az albérletárak mennek fel, így az eladás előtt érdemes lehet kiadni is a lakást.
A gazdasági válság ellenére alig csökken az érdeklődés a luxuslakások iránt. Kucsma Viktória, a Pasarét Residence lakóparkot építtető cég értékesítési vezetője szerint ennek az az oka, hogy sokan még mindig jobb hozamokkal kecsegtető befektetéseket keresnek, mint a kötvények vagy az állampapírok. Így aki nem aranyat vásárol, az lakást vagy házat vesz a jövőben, hiszen a most megtorpanó ingatlanpiaci árak a recesszió 2-3 éves időszaka után igencsak meglódulhatnak.
Addig viszont szép nyereséggel kiadhatók ezek a lakások, hiszen a megszigorított feltételek miatt sokan nem jutnak majd hitelhez, így saját lakás helyett albérletbe kényszerülnek. Az albérletek iránt megnövekedő kereslet árrobbanást hozhat a kiadó lakások piacán.
Válság idején annál is inkább jó üzlet lakást venni, mert a lakóparkok építői a köztük lévő verseny miatt különböző kedvezményeket biztosítanak. 2009-ben jóval kevesebb vevő lesz az ingatlanpiacon, ám ők még azoknál is válogatósabbak lesznek, akik az idén vettek lakást. Ennek oka az, hogy megváltoztak a kereslet-kínálati viszonyok.
Az olcsóbb kategóriákban csökken majd a kereslet, de a nagyobb értékű, minőségi lakások iránt megmarad az érdeklődés. A válogatósabb vásárlók megjelenése rákényszeríti a beruházókat arra, hogy a következő években minőségi anyagokat használjanak az építkezéskor és a jövőben az sem lesz mellékes, hogy ki tervezi a lakást.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Mindezeknek köszönhetően élhetőbb és építészetileg is "időtállóbb" lakóparkok épülhetnek. Budapesten, amelynek előszele már 2009-ben is érezhető lesz.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








