Magyarországon még csak minden tízedik, míg nyugat-európában minden második eladott égő energiatakarékos, miközben egy uniós irányelv értelmében 2015-re kizárólag ezek működhetnek a háztartásokban. A közelgő határidő mellett főleg a növekvő energiaárak miatt nő Európa-szerte a kereslet a kompakt fénycsövek iránt.
A Hama Nyugat-Európában az év elejétől, Magyarországon pedig ősztől jelentkezik a három nagy és számtalan kis gyártó által uralt világítástechnikai piacon. Az eddig is elsősorban tartozékairól ismert cég ugyanis Európa más országaival együtt Magyarországon is megkezdte Xavax termékcsaládja forgalmazását, melybe többek között 40 féle energiatakarékos, kompakt fénycső is tartozik.
A világítótestek hazai piaca nehezen megbecsülhető, de a magyar háztartásokban nagyjából évi 20 millió darabot használnak belőlük. Ezek közül jelenleg minden tízedik tartozik az energiatakarékos kategóriába, míg nyugat-európában ezek aránya 50-60 százalék − közölte a Hama hazai leányvállalatának értékesítési igazgatója. Falus László hangsúlyozta, az uniós irányelveknek megfelelően 2015-től kizárólag energiatakarékos fényforrásokat szabad forgalmazni a közösség országaiban.
Ez a tény a kormányzati szerveket is az energiatakarékos világítótestek piacának ösztönzésére sarkallja. A növekvő környezettudatosság és a használat során érezhetően csökkenő villanyszámla a fogyasztókat is ebbe az irányba tereli, hiszen az átlagos, világítási célú energiafelhasználás akár az ötödére csökkenhet, ami háztartásonként évi 15-20 ezer forint megtakarítást jelent. A kompakt fénycsövek amúgy is évről-évre olcsóbbak, sokat javult az eszközök reakcióideje, miközben az új "körték" fénye is egyre kellemesebb. A fenti okok miatt és mivel ezek a fényforrások jelenleg hazánkban még Európa nyugati feléhez képest is kevéssé elterjedtek, úgy gondoljuk, időben léptünk piacra − vélekedik Falus László.
A cég kizárólag a lakossági piac számára értékesít majd, ahol terveik szerint a következő két évben részesedésük eléri majd a 20 százalékot. Xavax márkanév alatt azonban nem kizárólag világítótesteket árul a vállalat. A háztartási "tartozékokat" tömörítő termékcsaládnak speciális tisztítószerek, mosó- és mosogatógép-, mikrosütő-, hűtőszekrény-, porszívótartozékok és gyermekbiztonsági felszerelések is tagjai.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








