Nincs könnyű dolga annak az ingatlanközvetítőnek, aki egy külföldi érdeklődőt szeretne meggyőzni arról, hogy Magyarország a lehető legjobb döntés, ha Kelet-Európában szeretne valaki ingatlant vásárolni. A külföldiekre, különösen az angolokra specializálódott ügynökségek szerint a kedvezőtlen gazdasági helyzet ellenére növekszik az érdeklődők száma.
Hazánk ingatlanpiaca nyugatról nézve
A térképre tekintve meggyőződhetnek az érdeklődők, hogy sem tengerpartunk sem magas hegyeink nincsenek. A fényképek viszont meggyőzőek lehetnek, mert az elmondások szerint a vidéki Magyarország a négy évtizeddel ezelőtti Angliára emlékezteti az érdeklődőket.
A falusias környezet iránti vonzalom elsősorban a Balaton környékén lendítette fel a keresletet. A britek a sok pozitívum mellett megemlítik, hogy a magyar nyelv megtanulhatatlan és egyetlen másik nyelvre sem hasonlít. Ez azonban a legkevésbé sem riasztja vissza az érdeklődőket, akik az elmúlt öt évben egy mini inváziót hajtottak végre a Balaton környékén.
Vonzóvá teszik az országot a nagy kiterjedésű zöld területek, a csodálatos erdők és az országot behálózó folyók. Hazánkban egymást érik a gyógy- és termálfürdők, sorra épülnek a szállodák, melyek kiemelkedő szolgáltatással várják a vendégeket.
Alacsony árak, olcsó szolgáltatások

A Collett házaspár már a nyugdíjas évekre is gondol
A képen látható Lisa és Geoff Collett idén nyáron 36 ezer fontot (11,7 millió forintot) fizetett egy a Balatontól alig néhány kilométerre található településen. A házhoz tartozik egy két férőhelyes garázs és egy közel 3 ezer négyzetméteres kert is. A szomszédok nagy szeretettel fogadták őket, zöldségeket és gyümölcsöket vittek ajándékba és még a helyi kocsmába is meghívták őket.
A házaspár itt szeretné majd tölteni a nyugdíjas éveit, de már most is sok időt töltenek hazánkban. A falu csendjét egy két elhaladó mezőgazdasági jármű töri meg, ugyanakkor csak néhány perc autóval Siófok a kiváló éttermeivel, a pezsgő éjszakai élettel és még Tesco is van a közelben.
Előnyből hendikep: magyar betegség
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A volt szocialista országok közül Magyarország villámrajtot vett, de a britek szerint a helyi politika ezt az előnyt elpocsékolta és még mindig várat magára a közös európai fizetőeszköz bevezetése. Az infrastruktúra megfelelő, kiváló új autópályák épültek, miközben az ingatlanárak messze elmaradnak a nyugati szinttől.
A külföldiek számára vonzó még az olcsó egészségügy, különösen a fogászati kezelések kerülnek fillérekbe az ő pénztárcájukhoz mérve. Az egyik angolokra specializálódott ingatlan ügynökség képviselője szerint az elmúlt négy évben több mint négyszáz angol vásárolt Balaton-környéki házat az irodájukon keresztül, de vannak, akik kimondottan a telkekre utaznak.

A külföldieket ámulatba ejti a nyugodt, falusias környezet
Az angolok szemében alkalmi vételnek tűnnek a 25-35 ezer fontos (8-12 millió forintos) vételárak alig néhány kilométerre az ország legkedveltebb turisztikai célpontjától. Sokan felújítandó házakat keresnek és - sokszor a vételárat meghaladó költségen - a saját igényeiknek megfelelően alakítják ki azokat. Mindenki számára külön öröm a vidéki emberek vendégszeretete.
Bár a vidéki ingatlanárak a másfélszeresükre emelkedtek az elmúlt öt évben, a jelenlegi gazdasági helyzetben senki nem mer jóslatokba bocsátkozni az előttünk álló éveket illetően. A közvetítők szerint az érdeklődők komoly szándékkal érkeznek és a többségük már az első látogatáskor megköti az üzletet.
A vásárlók elmondták, hogy egy itteni 30 ezer fontos (9,6 millió forintos) ingatlan éves fenntartási költsége 200-300 font (64-96 ezer forint) évente, ehhez jönnek még adók és a biztosítás. Nagy-Britanniában egy lakókocsi parkolóban tízszer annyiba kerülne a megélhetés.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








