A speciális módszerekkel előre meghatározott módon növesztett fákból kialakított lakások lehetnek a jövő környezetbarát és gazdaságos otthonai. Egy amerikai és izraeli tudósok által végzett kutatás szerint bizonyos fafajták növekedése az épület szerkezetének megfelelően alakítható.

Az első modell (Forrás: Telegraph)
A szerkezetet körülölelő ágak növekedésének befolyásolásával soha nem látott, rendkívül különös építményeket hozhatnak létre. A találékony módszerrel kialakított lakhelyek amellett, hogy természetes otthont biztosítanak a lakóknak, még a környezetszennyezés csökkentéséhez is hozzájárulnak.
A Massachusetts Technológiai Intézet csapata, valamint a Tel Avivi Egyetem kutatói szerint bíztatóak az eddigi eredmények és akár tíz éven belül elkészülhet az első prototípus.
A technológia ötletgazdájának számító vállalkozás már parkokban is alakított ki élő padokat, de ugyanezzel a módszerrel kísérleteznek buszmegállók és közlekedési lámpaoszlopok kialakításával is.
A növénytermesztő cégek egyre mélyebb kutatásokat végeznek a növények termőföld nélküli termesztésének lehetőségeiről, mely a technológia egyik alappillére lehet. A fejlesztők célja egy olyan élő fából növesztett lakhely kialakítása, amely városi körülmények között is alkalmazható.

Illusztráció (Forrás: Telegraph)
A jelenleg alkalmazott vasbeton szerkezeteket alapul véve a fa ágait ránövesztenék az építmény szerkezetére, majd az ágak benőnék és hozzá idomulnának a mesterséges szerkezethez.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A házakra szerelt napelemek és szélturbinák biztosítanák az energiaellátást, de még az emberi ürüléket is az élő fa számára értékes tápanyaggá alakítaná egy szerkezet.
A különböző tájegységeken az eltérő környezeti- és időjárási viszonyoknak megfelelően kell majd kiválasztani a legalkalmasabb fafajtát. Az előzetes kutatások szerint Angliában a fűzfa, a tengerentúlon pedig a kaliforniai vörösfenyő érte el a legbiztatóbb eredményeket. A számítások szerint az élő faházak kialakítása a jelenlegi tudásunk szerint olyan költséges lenne, hogy azt néhány kiváltságos kivételével szinte senki nem tudná megfizetni.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








