A német politikusok egymást túllicitálva állnak elő a lakosság energiaköltségeinek csökkentését ígérő javaslatokkal. A tervek és bejelentések között már van ingyenáramot szorgalmazó verzió is, a német lakosság azonban sokkal inkább az otthoni takarékosságot részesíti előnyben - írja a Világgazdaság.
A szövetségi agrárminiszterként működő keresztényszocialista Horst Seehofer egy egész apparátust állított rá annak kiszámítására, hogy lehetséges-e az energiakonszerneket alacsonyabb alapdíj megszabására kényszeríteni. Az új, kedvező bázistarifa miatt keletkező költségeket a sok áramot fogyasztókkal fizettetnék meg.
A különböző javaslatok között találhatunk olyat, mely a normál tarifánál 25%-kal olcsóbban juttatná az első 500 kilowattórányi elektromos energiát minden háztartásnak, míg az ennél vadabb elképzelés szerint az egyfős háztartások 500, a családosok pedig 900 kilowattórát kapnának minden évben ajándékba.
Az ajándékozó koncepció legnagyobb gyengéje, hogy nem készteti takarékosabb felhasználásra a fogyasztót, holott a német fogyasztók az ingyenesség helyett sokkal inkább a takarékossági praktikákat tartják szem előtt.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








