Megerősödött a nagy fejlesztők szerepe a budapesti újlakás-piacon 2007-ben. A legsikeresebb, 100 lakásnál többet értékesítő fejlesztők 2007-ben összesen több mint 5200 új lakást forgalmaztak Budapesten, ez 10 százalékkal több, mint 2006-ban - derül ki az Ecorys Magyarország nemzetközi tanácsadó cég felméréséből.
A 2007-es felmérés szerint is az eladási top 10-ben nagyrészt magyar és izraeli érdekeltségű fejlesztők találhatók, amelyek projektekkel vannak jelen a belvárosi társasházi és a zöldövezeti lakóparki piacon is. A hagyományos szereplőkön kívül a mezőny tavaly új, spanyol nemzetiségű lakásfejlesztővel is ki-egészült.
A legtöbb (több mint 460 darab) új lakást 2007-ben is a Cordia Magyarország Zrt. értékesítette. A Futureal csoporthoz tartozó lakásfejlesztő cég a Corvin Sétányon 2007-ben három újlakás-projekt értékesítésével van jelen, tovább folytatta a XI. kerületi Madárhegyen épülő Cordia Terrace Madárhegy lakópark értékesítését, és elindította a XIV. kerületben létesülő Cor-dia Thermál Zugló projekt előértékesítését is.
Az AL Holding 2007-ben is tovább folytatta nagy lakásszámú projektjeinek fejlesztését. A hagyományosan a XIII. kerületre összpontosító cég számos kerületi fejlesztése mellett a XIV. kerületben indított Mandala Kert immáron második ütemét értékesítette. A harmadik helyen szereplő Autóker Holding hagyományosan a belvárosban (Ház a Szinyei Merse utcában, Gran'Dio Residence, Gozsdu udvar), illetve a Duna-parton (Marina Part) épít és értékesít magas presztízsű társasházakat.
Az eladott lakások területi szórása azonos a tavalyival, a hagyományosan népszerű lakásépítési célterületek mutatták 2007-ben is a legmagasabb számokat. A legtöbb lakást a XIII. kerületben adták el, szorosan a XI. és a VIII. kerület előtt. A népszerű városrészek között szerepelt továbbra is Ferencváros és Zugló is, illetve megnőtt Csepel, Árpádföld és Kőbánya szerepe.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








