Kellemetlen meglepetésre számíthat, aki "csupán" egymillió euróval a zsebében indul el európai nyaralót vásárolni magának, a hazai piacon a lehetőségek szinte teljes skáláját megnyitó összegért ugyanis a legnépszerűbb tengerparti övezetekben már nem kapjuk meg álmaink nyaralóját - írja a Népszabadság.
A Knight Frank ingatlan-tanácsadó szerint a francia Riviérán a valamirevaló, kisebb ingatlanok is egymillió euró felett kezdődnek, a vásárlók többségét pedig az oroszok adják. Így Nyugat-Európa lakosságának egyre gyakrabban kell hátrahagynia a megszokott környezetet és új, még kevéssé felfedezett tájak után nézni.
Az egyik ilyen menedékhelyet Görögország jelentheti, ahol a Peloponnészoszon még kaphatunk néhány 100 ezer euróért búvóhelyet, 4-5 szobával és kisebb medencével, bár az igazsághoz hozzátartozik, hogy körülbelül a vételárat általában még rá kell költenünk a ház felújítására.
Az ingatlan-tanácsadók a görög tengerpart mellett Portugáliát, Spanyolországot és Horvátországot ajánlják, egyúttal arra is felhívva a turisták figyelmét, hogy az előbb említett területeken nem árt az óvatosság, és mindenképpen kérjék egy tapasztalt ingatlanközvetítő cég vagy egy ügyvéd segítségét.
Spanyolországgal kapcsolatban azonban a tulajdonjogi viszonyok tisztázatlansága mellett problémaként merülhet fel az ingatlanpiac helyzete, amely az OECD jelentése szerint a tavaly év végén jelentős mértékű lassulást mutatott. Az évek óta pörgő piacon láthatólag kipukkadóban van a lufi, amely több millió kisbefektető reményeit veszélyezteti, akik elsősorban a hosszútávú növekedés miatt vásároltak a mediterrán országban.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








