Várhatóan a jövő évben sem növekednek majd az ingatlanpiaci árak fővárosunkban, melynek okát leginkább a megszorító csomag hatására visszaeső fizetőképes keresletben látják az ingatlanpiaci szakértők - írja a Napi.
A magyar ingatlanpiacon az eladó és a vevő találkozását nagy mértékben akadályozza, hogy a lakást értékesíteni szándékozók általában felül becslik ingatlanjuk értékét. Ezt az is bizonyítja, hogy a tavalyi évben is a tényleges érdeklődők csupán kis százaléka között szerződést. Az valós árak meghatározásában hátráltatja az eladót, hogy önmaga próbálja azt meghatározni, és egyetlen információforrásként mások hirdetései állnak csak rendelkezésre, amelyek nem tükrözik a valóságot.
A helyzeten javíthatna, ha az eladók közvetítők segítségét kérnék, akik olyan értékbecslést készítenének minden lakásról, amely akár egy banknak is megfelelne. A jelenleg kínálat tulajdonosainak azonban csak 30-40 százaléka él ezzel a lehetőséggel, így meglehetősen vegyes az ingatlanpiaci árakról kialakult összkép.
Bár 2004 óta általánosságban visszaesett a kereslet, a kiemelt területekre ez nem érvényes, így a Váci, Kossuth Lajos, Balassi Bálint és Alkotmány utcákban illetve a Vörösmarty-téren és a Múzeum körúton mindig van stabil vevőréteg, akik főként befektetési céllal keresnek lakást, míg Budán leginkább a 80-140 négyzetméteres régi villákban kialakított lakásokra van kereslet.
Szintén jó hatással van mind a keresletre, mind a lakások áraira a terület rehabilitációja, amelyre az egyik legjobb példa a nyolcadik kerületi Futó utca, ahol a használt lakásokat eddig szinte képtelenség volt értékesíteni, az új beruházások hatására azonban azok 240-250 ezer forintos négyzetméteráron cserélnek gazdát.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Míg a Duna jobb partján lévő lakások iránt leginkább a magyarok és a magyar felsőréteg érdeklődik, addig a belvárosban egyre nagyobb számban vannak jelen az orosz és spanyol lakástulajdonosok, akik kifejezetten befektetési céllal vásárolnak, és akik a magyar vevőkkel ellentétben értékelik a felújított lakásokat.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








