A budai várban található Szabó Ilonka utca lakói aláírásgyűjtéssel tiltakoznak a helyi önkormányzat azon döntése ellen, hogy a gyönyörű, Parlamentre néző panorámával megáldott lakásaik elé egy négy emeletes monstrumot építsenek.
A budai várban található Szabó Ilonka utca lakói aláírásgyűjtéssel tiltakoznak a helyi önkormányzat azon döntése ellen, hogy a gyönyörű, Parlamentre néző panorámával megáldott lakásaik elé egy négy emeletes monstrumot építsenek - írja a Népszabadság.
A panoráma elvétele azonban nem csupán esztétikai értékét rontja itteni ingatlanjuknak, az itt található lakások négyzetméter árai ugyanis nem kis mértékben az itteni panoráma miatt olyan magasak (450-800 ezer forint), így ennek elvétele egyesek ingatlanirodák szerint 10, mások szerint akár 20 százalék értékveszteséget, jelen esetben milliós nagyságrendű árcsökkenést jelent.
Mindezt a lakók szerint az önkormányzat az ő értesítésük nélkül, a hátuk mögött tette, miközben két évvel ezelőtt még mindannyiunkat megnyugtatták, a Toldy utcai telekre épülő egy, illetve kétemeletes ingatlanok nem fogják befolyásolni a csodálatos kilátást. Az önkormányzat azonban tavaly módosította a szabályozási tervet, így a Toldy Ferenc Gimnázium által eddig használt telekre akár négyemeletes építményt is fel lehet húzni.
Aczél Péter szerint az önkormányzat minden törvényben előírt eszközt igénybe vett a döntés kihirdetésekor, bár elismeri a jogszabálynak pont ebben a témában rejlenek leggyengébb pontjai. Az értékesítési pályázaton a luxemburgi-belga érdekeltségű KER-EST Ingatlanforgalmazó Rt. szerezte meg a telket, aki ki is írta rá a tervezői pályázatot, amelynek zsűrijébe meghívta az építész kamarát, a kerületi főépítészt, és KÖH illetékes munkatársait,
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Annak ellenére Aczél Péter eddig még nem értesült a felkérésről, elmondása szerint nem kívánja vállalni azt, habár az egyáltalán nem szokatlan. A főépítész szerint a Szabó Ilonka utca lakóinak jó esély van a kompromisszumra, mivel a KER-EST-nek sem érdeke, hogy a szomszédok az engedélyezés során benyújtott fellebbezésükkel évekig akadályozzák a telek hasznosítását.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








