Rendkívüli méretű OTP-részvényvásárlás mozgatta meg pénteken a Budapesti Értéktőzsdét: egyetlen ügyletben több mint 750 ezer darab bankpapír cserélt gazdát közel 27 milliárd forint értékben.
A magyar gazdaság állapota és teljesítménye nem ad okot a forint gyengülésére - mondta Kovács Zoltán, kormányszóvivő csütörtökön egy sajtótájékoztatón. Újságírói kérdésre válaszolva elmondta, "elképzelhető, hogy spekuláció" lehet a forint ellen.
Kovács Zoltánt azt követően kérdezték, hogy a forint tegnap történelmi mélypontra jutott az euróval szemben, ma reggel pedig új történelmi mélypontot ütött, 328-as szint felett. A kormányszóvivő újságírói kérdésre válaszolva úgy fogalmazott, "elképzelhető, hogy spekuláció" lehet a forint ellen. Arról is beszélt, hogy a magyar gazdaság állapota és teljesítménye nem ad okot a forint gyengülésére.
A Portfolio elemzői véleménye szerint Kovács Zoltánnak igaza van abban, hogy a magyar gazdaság helyzete (dinamikus növekedés, alacsony költségvetési hiány, többletes folyó fizetési mérleg, csökkenő államadósság és mérséklődő devizaarány) nem indokolják a forint esését, azonban a Magyar Nemzeti Bank (MNB) jelenleg szembemegy a nemzetközi trenddel. Az MNB kitart a laza monetáris politikája mellett (mert szerinte az inflációs folyamatok ezt indokolják), ugyanakkor a piac magasabb kamatokat várna el Magyarországon is, hiszen a világ nagy jegybankjai elindultak a szigorítás útján és a régióban is kamatemelés van napirenden. Így a történelmi mélyponton lévő - és egy ideig még ott maradó - magyar kamatszint már nem "csábítja" a befektetőket. Mindez pedig gyengíti a forintot.
A szakértő megjegyzi, a jegybank egyelőre azt gondolja, hogy "döntsön az infláció" abban, hogy neki vagy a piacnak van-e igaza. A probléma, hogy az MNB-nek akár még igaza is lehet abban, hogy a rövidesen 3% fölé ugró infláció stabilizálódik, de ezt a hitelesség érdekében egyrészt a piacnak el kell hinnie, másrészt a kívánt inflációs pályához meg kell találnia a monetáris kondíciók olyan kombinációját, amely a megváltozott világgazdasági környezetben stabilnak bizonyulnak, ellenkező esetben az infláció sem úgy alakul majd, ahogyan azt az MNB most elképzeli.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








