Gálvölgyi János, a Kossuth- és Jászai Mari-díjas színművész ritka őszinteséggel beszélt anyagi helyzetéről.
A siker került a fókuszába annak a 18-24 éves korosztály körében végzett felmérésnek1, amelyet az OTP Bank rendelt meg. Ez a korcsoport a pénzügyi függetlenséget, a karrierépítést és az élet egyensúlyát tekinti hosszú távú sikernek.
Mit jelent a siker? Hogyan lehetünk sikeresek? Hogyan néz ki a siker felé vezető út? Ezek mind olyan kérdések, amelyek fiatalként mindannyiunkat foglalkoztatnak a jövőnk tervezése, életcéljaink kitűzése során. Az OTP Bank Junior üzletága egy felmérést végzett azt illetően, mit gondol a fiatal korosztály a sikerről, illetve a pénzügyek és a siker kapcsolatáról.
Az eredmények alapján a 18 és 24 éves korosztály szerint a siker sokféle lehet, számos összetevője van. Leggyakrabban a kitűzött célok elérését (75%) tartják sikernek legyen az az életük bármely területén. Sikernek számít továbbá az életünkkel való elégedettség (61%), a folyamatos fejlődés (48%) és az anyagi függetlenség (41%) is. A siker érzésének számtalan pozitív velejárója van: jó közérzetet (67%) és büszkeséget (64%) biztosít, valamint gyakran további motivációt ad új célok megvalósításához (42%).
A megkérdezettek szerint a siker mértéke eltérő lehet. A válaszadó fiatalok kétharmada szerint az önállósodásban fontos szerepet játszanak az apró sikerek, és a kitöltők 75%-a havi szinten él át mindennapi sikereket az életében. Ezek a sikerélmények leggyakrabban a pénzügyekben, tanulásban, munkában és a magánéletben születnek.
A kutatás eredményeiből kirajzolódik, a fiatalok számára a hosszú távú sikerek közül a pénzügyi siker (38%) a legfontosabb, de azzal az állítással, hogy siker pénzben mérhető, nem teljesen értenek egyet. Amikor pénzügyi sikerről beszélünk, az a fiatalok számára elsősorban függetlenséget, a tartozások, elmaradások hiányát, stabil jövedelmet, megtakarítási képességet és a nagyobb vásárlások finanszírozásának képességét jelenti. Kevésbé jelentős tényező a pénzügyi siker kapcsán a magabiztosság a pénzügyi döntésekben, illetve a megfelelő nyugdíj-előtakarékosság. A fiatalok negyede éli meg sikerként azt, ha pont annyit keres, amennyire szüksége van.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A pénzügyi függetlenség, a stabil jövedelem kialakítása, a megtakarítási képesség is kiemelkedő helyet foglal el a fiatalok hosszú távú céljai között, de megjelenik a stabil karrier és a munka-magánélet egyensúly megvalósítása is.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








