A Pénzcentrum év végi boldogságkutatásának apropóján vizsgáljuk, hogyan vált az önismeret és a pszichológia sokak számára az „új vallássá”.
Több tízezer magyar családot csaphat arcon a válság: a tönk szélén táncolnak, nem lesz elég a pénzük
Válság idején válik igazán fontossá a pénzügyi tudatosság. Nemcsak tudásra, hanem a nehéz helyzetekben megfelelő pénzügyi attitűdre is szükség van ahhoz, hogy valóban válságálló legyen pénzügyi magatartásunk. Már közel 50 ezren töltötték ki a Pénziránytű Alapítvány pénzügyi személyiségtesztjeit. A beérkezett válaszok alapján nemcsak a tesztkitöltők kapnak értékes látleletet pénzügyi magatartásukról, hanem kirajzolódnak a magyarok pénzügyi szokásai, attitűdjei, legjellemzőbb problémái és megküzdési stratégiái is. Az eddigi teszteredményeket feldolgozó kutatás a lakosság pénzügyi attitűdjeinek javulását és a pénzügyi nevelő munka eredményességét bizonyítja.
Mint ahogy életünk minden területén, attitűdjeink, akár már fiatalkorban rögzült szokásaink pénzügyi magatartásunkat is alapvetően befolyásolják.
A felnőtteknél nyolc jól elkülöníthető személyiségcsoportot azonosított a kutatás. A három legnagyobb szegmens, a Szorgalmas beosztók, a Reagálók és a Rend értéket teremt csoportok tagjai összesen a válaszadók 45 százalékát teszik ki és az ő pénzügyi stratégiáik a legválságállóbbak. A Költekezők, a Kiegyensúlyozottak, illetve az Egyszer hopp másszor kopp csoportokba tartozik a tesztet kitöltők 33 százaléka. Tagjaik kis odafigyeléssel, szokásaik megváltoztatásával képesek akár válság idején is megtartani a családi költségvetés egyensúlyát.
A Pénznyelők és a Kispénzű sérülékenyek azonban pénzügyi tudással, megfelelő attitűddel és megküzdési stratégiával sem rendelkeznek. Válság idején e két utóbbi - a válaszadók 22%-át kitevő - csoport tagjai a legveszélyeztetettebbek.
A középiskolások esetében a kutatás összesen hét, míg az általános iskolásoknál négy jól elkülöníthető személyiségtípust azonosított. Az eddigi eredmények elemzése rávilágít arra is, hogy az iskolai pénzügyi nevelő munka hatására a diákok gyakran tudatosabban gondolkodnak a mindennapi pénzügyekről, mint a felnőttek. A felső tagozatos, de különösen a középiskolás korosztály a feltételezettnél magasabb szintű pénzkezelési képességekkel, kiforrott pénzügyi szokásokkal rendelkezik.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Ugyanakkor különösen az általános iskolás korosztály a felnőttekhez képest inkább ki van téve a fogyasztásra ösztönző csábításoknak. Van még egy fontos kérdés, amiben jelentősen eltér a gyerekek és a szülők véleménye: a tinédzserek lényegesen kevésbé várják el a szülőktől, hogy mindent megadjanak nekik, mint a szülők saját maguktól.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








