Közeledik a karácsony, már csak egy hét választ el minket az év legmeghittebb ünnepétől: de vajon mitől lesz igazán boldog a karácsony?
Több tízezer magyar családot csaphat arcon a válság: a tönk szélén táncolnak, nem lesz elég a pénzük
Válság idején válik igazán fontossá a pénzügyi tudatosság. Nemcsak tudásra, hanem a nehéz helyzetekben megfelelő pénzügyi attitűdre is szükség van ahhoz, hogy valóban válságálló legyen pénzügyi magatartásunk. Már közel 50 ezren töltötték ki a Pénziránytű Alapítvány pénzügyi személyiségtesztjeit. A beérkezett válaszok alapján nemcsak a tesztkitöltők kapnak értékes látleletet pénzügyi magatartásukról, hanem kirajzolódnak a magyarok pénzügyi szokásai, attitűdjei, legjellemzőbb problémái és megküzdési stratégiái is. Az eddigi teszteredményeket feldolgozó kutatás a lakosság pénzügyi attitűdjeinek javulását és a pénzügyi nevelő munka eredményességét bizonyítja.
Mint ahogy életünk minden területén, attitűdjeink, akár már fiatalkorban rögzült szokásaink pénzügyi magatartásunkat is alapvetően befolyásolják.
A felnőtteknél nyolc jól elkülöníthető személyiségcsoportot azonosított a kutatás. A három legnagyobb szegmens, a Szorgalmas beosztók, a Reagálók és a Rend értéket teremt csoportok tagjai összesen a válaszadók 45 százalékát teszik ki és az ő pénzügyi stratégiáik a legválságállóbbak. A Költekezők, a Kiegyensúlyozottak, illetve az Egyszer hopp másszor kopp csoportokba tartozik a tesztet kitöltők 33 százaléka. Tagjaik kis odafigyeléssel, szokásaik megváltoztatásával képesek akár válság idején is megtartani a családi költségvetés egyensúlyát.
A Pénznyelők és a Kispénzű sérülékenyek azonban pénzügyi tudással, megfelelő attitűddel és megküzdési stratégiával sem rendelkeznek. Válság idején e két utóbbi - a válaszadók 22%-át kitevő - csoport tagjai a legveszélyeztetettebbek.
A középiskolások esetében a kutatás összesen hét, míg az általános iskolásoknál négy jól elkülöníthető személyiségtípust azonosított. Az eddigi eredmények elemzése rávilágít arra is, hogy az iskolai pénzügyi nevelő munka hatására a diákok gyakran tudatosabban gondolkodnak a mindennapi pénzügyekről, mint a felnőttek. A felső tagozatos, de különösen a középiskolás korosztály a feltételezettnél magasabb szintű pénzkezelési képességekkel, kiforrott pénzügyi szokásokkal rendelkezik.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Ugyanakkor különösen az általános iskolás korosztály a felnőttekhez képest inkább ki van téve a fogyasztásra ösztönző csábításoknak. Van még egy fontos kérdés, amiben jelentősen eltér a gyerekek és a szülők véleménye: a tinédzserek lényegesen kevésbé várják el a szülőktől, hogy mindent megadjanak nekik, mint a szülők saját maguktól.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








