Envelope sign with matrix background

Fontos határidő jár le pénteken: hosszú sorok lehetnek ma a postákon

2021. december 30. 09:16

Még két napjuk van a nyilatkozat beküldésére a családi pótlékot nem kapó, gyermeket nevelő szülőknek. December 31-én ugyanis lejár a családi adóvisszatérítés februári kiutalásához szükséges nyilatkozat benyújtásának a határideje, amelyből szerda reggelig 743 ezer érkezett az adóhivatalhoz - tájékoztatott Tállai András. A Pénzügyminisztérium parlamenti ügyekért felelős államtitkára nyomatékosította: az online nyilatkozatokat december 31-én éjfélig lehet beküldeni. Aki papíron tölti ki nyilatkozatát és a postán szilveszterig feladja, az természetesen határidőben érkezettnek számít. 

 "Azt szeretnénk, ha már február 15-ig minden gyermekes szülő, várandós kismama és kispapa, valamint, vagy a családi pótlékra saját jogán jogosult és a rokkantsági járadékban részesülő, vagy a hozzátartozójuk megkapja a neki visszajáró adót, ezért kérjük, hogy aki még nem tette, töltse ki az úgynevezett VISSZADO nyilatkozatot" - mondta Tállai András. Azok, akik idén megspórolják a nyilatkozat kitöltésére fordított néhány percet, jövőre némi többletfeladattal fognak szembesülni, hiszen az adóhivatal által elkészített bevallási tervezetet ki kell egészíteniük a kiutalási adatokkal, ráadásul a családi adóvisszatérítés összegét is csak az szja-bevallás benyújtásától számított 30 napon belül, de legkorábban március 1-től kapják kézhez - tette hozzá az államtitkár.

Decemberben valamivel több mint egymillió hatvan ezren kaptak családi pótlékot - ismertette Tállai András a Magyar Államkincstár legfrissebb statisztikáját. Az ő adataik teljes körűen az adóhivatal rendelkezésére állnak, így nekik nincs teendőjük, az adóhivatal automatikusan kiutalja jövő februárban a 2021-ben szerzett jövedelmükből a visszajáró adót. Nyilatkozniuk csak egyetlenegy esetben kell: ha máshová szeretnék kérni az adóvisszatérítést, mint ahová a családi pótlékot kapják - emlékeztetett az államtitkár.

Annak a gyermeket nevelő szülőnek, akinek jár a családi pótlék, de azt nem ő, hanem például a házastársa kapja kézhez, az adóhivatal február 15-ig csak akkor tudja kiutalni a visszajáró adóját, ha még idén kitölti a nyilatkozatot

- húzta alá Tállai András. Az adóhivatal honlapjáról, a www.szjavissza.hu linken érhető el és tölthető ki legegyszerűbben a nyilatkozat, hiszen ezen szerepelnek az adóhivatal rendelkezésére álló adatok, így csak a hiányzókat kell kitölteni - emlékeztetett az államtitkár.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
PC BLOGGER & PODCASTER
MEDIA1  |  2026. október 5. 19:05
Új online főszerkesztője lett nemrég az ATV.hu-nak. Az új vezető Győrik Ferenc, aki még idén nyáron...
Bankmonitor  |  2026. október 5. 14:47
A kormány bejelentése szerint 2027. január 1-jétől 120 ezer forintra emelkedik a 2008 óta változatla...
Összkép  |  2026. október 4. 18:21
Írásunk a 26 nyarán megjelent tíz legérdekesebb empirikus társadalomtudományi kutatás eredményeit mu...
Holdblog  |  2026. október 2. 14:45
A demokráciában elvileg minden szavazat ugyanannyit ér. A politikai befolyás azonban soha nem oszlot...
NAPTÁR
Tovább
2026. október 6. kedd
Brúnó, Renáta
41. hét
EZT OLVASTAD MÁR?