Az MBH Bank közölte, hogy informatikai rendszereik korszerűsítése érdekében 2025. december 31. 22:00-tól 2026. január 04. 20:00 óráig egybefüggő bankszünnapot tartanak.
2017-ben jelentősen megugrott a mobilbanki applikációt használók aránya. A klasszikus tájékozódás mellett a többség átutalásra használja az alkalmazást.
A GfK digitális fogyasztót és digitális adaptációt elemző kutatása, a Digital Connected Consumer (DCC) 2017. évi legfrissebb adatai is azt igazolják, amit a hétköznapokban egyre többen emlegetnek: az okostelefon az elmúlt néhány évben a papírzsebkendőhöz hasonlóan elemi tartozékká vált a magyarok táskájában, zsebében. A 15 és 59 év közötti internetezők körében tízből nyolc-kilenc honfitársunknak (85 százalék) van okostelefonja, és ez a szám fiatalabbak esetén még ennél is magasabb: a 15-29 éves korosztályban egyenesen megközelíti a 100 százalékot.
A DCC 2017-ben a legdinamikusabb változást a pénzügyi alkalmazásoknál jelezte: a banki applikációt használók létszáma bővült legnagyobb arányban az elmúlt év során. A 2016-ban mért érték szinte másfélszeresére nőtt, ma már a 15-59 éves korosztály 18 százaléka használ banki ügyek intézésére mobiltelefonos alkalmazást.
A banki alkalmazásokban leggyakrabban használt funkciók az egyenleglekérés, a számlatörténet áttekintése, és az átutalás indítása. A használók nagy többsége aktív pénzügyi művelet végzésére is használja a mobiltelefonos lehetőséget, a számok rámutatnak, hogy tízből heten okos mobileszközön is szoktak átutalást kezdeményezni.
“A banki mobil appok használata legdinamikusabban a 40-49 éves korosztályban fejlődött, ahol is az okostelefonnal rendelkezők 27 százaléka használ ilyet" - jelzi Ertl András, a GfK Senior Product Consultant-je. "Ez az arány a 2016-os adathoz képest 79 százalékos ugrás eredménye, ami mögött ugyan elmarad, mégis impresszív a 30-39 éves korosztályban mért 48 százalékos pozitív irányú elmozdulás. Ezzel a fejlődés nagy lökést kapott, és ígéretes a mobilfizetés jövője is. Jelenleg sokféle megoldást értünk ez alatt, egyszerűbbet s fejlettebbet, de szép jövőt jósol, hogy valamilyen mobiltelefonhoz kötődő fizetést már az okostelefonnal rendelkezőknek egyharmada használ" - tette hozzá a szakember.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








