A hazai mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői megosztottak a készpénzes vagy az elektronikus fizetés ügyében, a két megoldás előnyeinek és hátrányainak megítélésben.
2017-ben jelentősen megugrott a mobilbanki applikációt használók aránya. A klasszikus tájékozódás mellett a többség átutalásra használja az alkalmazást.
A GfK digitális fogyasztót és digitális adaptációt elemző kutatása, a Digital Connected Consumer (DCC) 2017. évi legfrissebb adatai is azt igazolják, amit a hétköznapokban egyre többen emlegetnek: az okostelefon az elmúlt néhány évben a papírzsebkendőhöz hasonlóan elemi tartozékká vált a magyarok táskájában, zsebében. A 15 és 59 év közötti internetezők körében tízből nyolc-kilenc honfitársunknak (85 százalék) van okostelefonja, és ez a szám fiatalabbak esetén még ennél is magasabb: a 15-29 éves korosztályban egyenesen megközelíti a 100 százalékot.
A DCC 2017-ben a legdinamikusabb változást a pénzügyi alkalmazásoknál jelezte: a banki applikációt használók létszáma bővült legnagyobb arányban az elmúlt év során. A 2016-ban mért érték szinte másfélszeresére nőtt, ma már a 15-59 éves korosztály 18 százaléka használ banki ügyek intézésére mobiltelefonos alkalmazást.
A banki alkalmazásokban leggyakrabban használt funkciók az egyenleglekérés, a számlatörténet áttekintése, és az átutalás indítása. A használók nagy többsége aktív pénzügyi művelet végzésére is használja a mobiltelefonos lehetőséget, a számok rámutatnak, hogy tízből heten okos mobileszközön is szoktak átutalást kezdeményezni.
“A banki mobil appok használata legdinamikusabban a 40-49 éves korosztályban fejlődött, ahol is az okostelefonnal rendelkezők 27 százaléka használ ilyet" - jelzi Ertl András, a GfK Senior Product Consultant-je. "Ez az arány a 2016-os adathoz képest 79 százalékos ugrás eredménye, ami mögött ugyan elmarad, mégis impresszív a 30-39 éves korosztályban mért 48 százalékos pozitív irányú elmozdulás. Ezzel a fejlődés nagy lökést kapott, és ígéretes a mobilfizetés jövője is. Jelenleg sokféle megoldást értünk ez alatt, egyszerűbbet s fejlettebbet, de szép jövőt jósol, hogy valamilyen mobiltelefonhoz kötődő fizetést már az okostelefonnal rendelkezőknek egyharmada használ" - tette hozzá a szakember.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Idén nyáron is ellepik a magyarok a horvát tengerpartot, minden korábbi rekord megdőlhet
- Bűnügyi felügyelet alatt két diósgyőri szurkoló
- Videó a Hamász túszairól: valóság vagy propaganda?
- Megvan az Újpest új vezetésének első igazolása
- Szünetre megy a választásokig a törvényhozás
- CPAC – „Várjuk a szuverenista, konzervatív erők győzelmét”