Aki még nem intézte el az év végi befizetést a megtakarítási számlájára, annak nem árt sietnie: már csak néhány munkanap maradt az évből.
Magyarországon a lakosság kezében levő állampapír-állomány több mint 5000 milliárd forint, tavaly csaknem 50 százalékos volt az állampapírok állománynövekedése.
A hozam- és tőkegaranciát tekintve elsődleges befektetési lehetőséget kínálnak az állampapírok, miután a magyar állam 100 százalékos garanciát vállal a kifizetésekre - mondta Dancsó József a Magyar Államkincstár (MÁK) elnöke. A Magyar Államkincstár központi költségvetési szervként valamennyi megyében jelen van, az országban 81 értékesítési pontja található.
Az elnök arról is beszámolt, hogy a Magyar Államkincstár naponta átlagosan 1300 milliárd forint pénz kezelésében vesz részt, csaknem egymillió ember illetményszámfejtését látják el, és több mint 13 ezer intézmény számláját vezetik. Dancsó József az államkincstár számos új feladata közül kiemelte, hogy 2017. január 1-jétől az agrár-vidékfejlesztési forrásokkal kapcsolatos kérelemkezelési és kifizetési feladatokat is ellátja. A gazdáknak idén mintegy 35 milliárd forint támogatást juttattak.
Az elnök elmondta, hogy az államkincstár a lakossági állampapírállomány mintegy 20 százalékát kezeli. Kitért arra, hogy az Államadósság Kezelő Központ Zrt. az idén első alkalommal a lakossági állampapírok értékesítésében való részesedésük szerint is értékelte a forgalmazásban részt vevő partnereit. A Magyar Államkincstár a lakossági állampapír értékesítés második helyezettje lett a 2016-os évben elért eredményei alapján, az első az OTP Bank Nyrt., a harmadik pedig az MKB Bank Zrt. lett.
Mintegy 100 ezer babakötvény-tulajdonosról számolt be, akik kizárólag a kincstár intézményhálózatán keresztül juthatnak ehhez a termékhez. A babkötvényhez 42 500 forint összegű életkezdési támogatás jár, ezen túlmenően az éves megtakarítások után 10 százalék állami támogatás is, évente maximum 6 ezer forint összegben. Ez a kötvény infláció felett 3 százalékos hozamot nyújt, amit a kedvezményezett 18 éves korától mind lakásvásárlásra, mind továbbtanulásra felhasználhat.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








