Az egyik magyarázat szerint a kriptokultúra nem volt hajlandó felnőni, és ez távol tartja a potenciális befektetőket.
Tovább bővült a kártyás vásárlási forgalom a tavalyi év negyedik negyedévében mind értékben, mind a tranzakciók számában, már közel 9 millió kártya van forgalomban, amelyek több mint fele alkalmas az érintéses fizetésre - közölte a Magyar Nemzeti Bank (MNB) szerdán.
A jegybank adatai szerint a hazai kibocsátású fizetési kártyákkal Magyarországon lebonyolított vásárlási tranzakciók száma meghaladta a 112 milliót 2015 negyedik negyedévében, ez 21 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához képest.A tranzakciók értéke csaknem 27 százalékkal növekedve, 841 milliárd forintot ért el.
A fizetési kártyák száma kismértékben, 57 ezerrel nőtt a tavalyi év folyamán, megközelítve a 9 milliót. Az érintéses funkcióval rendelkező kártyák száma viszont egy év alatt 30 százalékkal emelkedett, és már mintegy 4,8 millió darab érintéses kártya van forgalomban.
A kereskedőknél lebonyolított fizetési kártyás vásárlási forgalom több mint 38 százaléka történt érintéses fizetéssel a tavalyi negyedik negyedévben, ami az összérték közel 24 százalékát tette ki. Az érintéses kártyás vásárlások száma 2,4-szeresére (41,4 millióra), értéke 2,8 szorosára (közel 180 milliárd forintra) nőtt 2014 negyedik negyedévéhez képest.
A kártyákat elfogadó POS terminálok száma meghaladta a 101 ezret tavaly év végén, és ezek több mint 62 százaléka támogatja az érintéses fizetéseket.
Az internetes elfogadóhelyek száma 12 százalékkal, 8300-ra nőtt a negyedik negyedévben az előző negyedévhez képest.
A kártyás fizetési forgalmon belül a betéti kártyák használata dominál a hitelkártyákkal szemben: a betéti kártyás vásárlások darabszámban és értékben is az összes kártyás vásárlási forgalom mintegy 85 százalékát tették ki tavaly.
Az internetes vásárlási forgalom dinamikusan nőtt tavaly - darabszámban közel 41 százalékkal, értékben mintegy 52 százalékkal -, ugyanakkor az összforgalomhoz viszonyított aránya továbbra is alacsony.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A kártyás készpénzfelvételek száma stagnált tavaly, a tranzakciók átlagértéke mintegy 3 ezer forinttal, 66 ezer forintra nőtt.
Az MNB adatai szerint a hazai kibocsátású fizetési kártyákkal 2015 harmadik negyedévében közel 6 ezer visszaélést követtek el, amelyekkel 244 millió forint kárt okoztak. Az előző év azonos időszakához viszonyítva a visszaélések száma és az okozott kár értéke egyaránt több mint másfélszeresére emelkedett, azonban a fizetési kártyás összforgalomhoz viszonyítva továbbra is alacsony az arányuk.
A visszaélések túlnyomó többsége - az esetek 81 százaléka, az okozott kár értékének pedig 90 százaléka - kapcsolódott a nemzetközi tranzakciókhoz, míg a visszaélések típusa szerint elsősorban a kártya fizikai jelenlétét nem igénylő, alapvetően internetes tranzakciók érintettek. A hazai kártyaelfogadói hálózatban elkövetett visszaélések száma 928 volt, összértékük 53,5 millió forintot tett ki, 40 százalék körüli mértékben nőtt 2014 harmadik negyedévéhez képest.
A pénzforgalmi szolgáltatók által vezetett fizetési számlák száma kismértékben, 100 ezerrel csökkent, az év végén meghaladta a 10,3 milliót.
A 2015 negyedik negyedévében lebonyolított egyedi és csoportos forintátutalások száma 2,8 százalékkal, 78,6 millióra emelkedett az előző év azonos időszakához képest, a tranzakciók összértéke 15,3 százalékkal nőtt, 151,1 milliárd forintra.
A csoportos beszedések darabszáma 17 millió volt, közel azonos a 2014 negyedik negyedévivel, összértékük 9 százalékkal emelkedve megközelítette a 180 milliárd forintot.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








