Izrael történetének legnagyobb piramisjáték-csalója, Michael David Greenfield mintegy 200 millió dolláros kárt okozott. A szálak Magyarországon futnak össze.
Az elmúlt években a temetkezések költségei jelentősen megnőttek, akár többmillió forintot is elkölthetünk egy nagyobb szertartásra. Nem meglepő, hogy már megjelent olyan pénzügyi termék, amivel saját temetésükről gondoskodhatnak az idősek.
A temetkezés manapság már jelentős kiadás, akár 8 millió forintba is kerülhet egy nagyobb szertartás, de még az átlagos költségek is 300 ezer forint körül alakulnak. Nem is csoda, hogy már olyan megtakarítást is találunk, ahol kifejezetten a temetkezésünkre tehetünk félre.Hogyan gondoskodhatunk magunkról a halálunk után is?
Az önsegélyező pénztárakat kifejezetten azért hozták létre, ha váratlan esemény történik velünk, akkor ehhez a megtakarításhoz nyúlhassunk. Leggyakrabban a munkanélküliséget emlegetik, de akár gyerekeinkről is gondoskodhatunk ezzel. Ez utóbbi esetben haláleseti kedvezményezettként kell megjelölni őket, ilyenkor a megtakarítás nem lesz része a hagyatéknak, így a pénzt a halotti anyakönyvi kivonat bemutatása után kaphatják meg a kedvezményezettek.
A Jószív önsegélyező pénztár azonban ehhez képest is plusz opciót kínál. Lehetőség van arra, hogy kedvezményezettként a pénztárat jelöljük meg.
A lehetőséget egyébként a pénztár az alapszabályában rögzíti, ez alapján történik a halott temetése. Ez főleg azoknak lehet vonzó, akiknek nincs leszármazottjuk, aki a temetést intézné, de mindenki élhet a lehetőséggel.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

Pontosan miket fizet ki a pénztár?
Ha a Jószívet jelöljük meg haláleseti kedvezményezettként, akkor a befizetett összegből az alábbi kegyeleti költségeket fizetik ki:
- Halott szállítás bel- és külföldön,
- Ravatalozás, temetési szertartás, sírhely biztosítása
- Koporsó, vagy hamvasztás és urna költségei,
- Gyászhirdetés, gyászlap, gyászruha
- Virág, koszorú
- Kórházi hűtés, öltöztetés
- Egyházi vagy polgári gyászszertartás
- Egyéb kegyeleti tárgyak költségei,
- Síremlék állítás költségei,
- Egyéb, a temetési szertartással, a temetés ügyintézésével, illetőleg a sírhely megváltásával. fenntartásával és újraváltásával szorosan összefüggő költség és a temetkezésről szóló 1999.évi XLIII.tv 25§-ában felsorolt szolgáltatások.
Lényeges, hogy a kifizetés 30 napon belül megtörténik, vagyis a temetkezés már a szokásos időtartamin belül megoldható.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








