Két negyedév drasztikus, összesen több mint 125 ezres csökkenése után az idén a második negyedévben mindössze 6685 bankkártya került ki a forgalomból, írja a Napi Gazdaság. A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a hitelkártyák aránya 16,19 százalékra mérséklődött, 1,221 millió hitelkártyával szemben 7,543 millió darab betéti kártya volt forgalomban.
Június végén a forgalomban lévő bankkártyák 78 százaléka már a magasabb biztonsági követelményeknek megfelelő áramkörrel volt ellátva, míg egy évvel korábban még csak 53 százalék. Az utolsó három hónapban 362 ezer plasztikra került chip. Az elfogadóhálózat szintén megújult: a piacon lévő összes ATM képes a chipolvasásra, míg a kereskedelmi egységekben működő POS-készülékek közül mindössze 625 nem tud chipet olvasni.
A POS-hálózat folyamatosan bővül, a második negyedévben 2786 új készüléket telepítettek, így a teljes hálózat immár 78.992 darabból áll.
Az MNB lkorábbi, a fizetési rendszerről szóló jelentése szerint a készpénz még mindig nagy szerepet tölt be a gazdaságunkban, pedig évente 106 milliárdot spórolna meg a társadalom, ha a készpénzes és csekkes fizetéseket felváltaná az elektronikus tranzakciók.
Az elektronikus fizetés elterjedésének egyik fő gátja, hogy az ország egyes régióiban, illetve a társadalom egyes szegényebb rétegei számára az alapvető pénzforgalmi szolgáltatásokhoz (pl. fizetési számla, kártyával történő fizetési lehetőség) való hozzáférés nem megoldott.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Önálló fővárosi listát állít a Momentum – mutatjuk a jelölteket
- Ismét emelkedtek a casco-díjak, az ügyfelek is egyre óvatosabbak
- Kizuhant egy kisgyerek egy emeletes ház ablakából Budapesten
- Magyar győzelemmel avatták fel a vadonatúj Alba Arénát
- Nagyobb repülők közlekednek Debrecen és München között
- Még sajátjait sem engedi külföldre utazni a Kreml