Folytatódik az elektronikus fizetés térnyerése a magyar kártyabirtokosok körében: egyre többen használják rendszeresen vásárlásra a bankkártyájukat, és nő a külföldi és az internetes kártyás fizetések aránya is - derül ki a MasterCard friss kutatásából.
Jóllehet a bankkártya birtokosok aránya nem változott jelentősen az elmúlt években -a megkérdezettek 93%-nak van legalább egy bankkártyája- jól látható a növekedés a bankkártyás vásárlás népszerűségében. A MasterCard kutatása szerint másfél év alatt 5%-kal nőtt a rendszeres vásárlók száma, egyúttal csökkent azok aránya, akik csupán készpénzfelvételre használják a kártyájukat: a válaszadók 80%-a havonta legalább egyszer fizet a plasztik segítségével.
Legtöbbször továbbra is a hipermarketekben vásárolunk bankkártyával -háromból két kártyabirtokos így tesz,- de a válaszadók fele a kisebb élelmiszer áruházakban is az elektronikus fizetést választja. Népszerűek a benzinkutak, a gyógyszertárak, a ruházati boltok, drogériák és a könyvesboltok kártyás termináljai is. Érdekesség, hogy a kutatás szerint a fodrász- és kozmetikai szalonokban lenne leginkább tere a bankkártyás fizetés fejlődésének. Ezekben az üzletekben fordul meg ugyanis a legtöbb bankkártya birtokos anélkül, hogy használná a bankkártyáját.
Bár évről évre jobb a helyzet, a kártyabirtokosoknak továbbra is van mit tanulniuk az elektronikus fizetés működéséről. A kutatás szerint a válaszadók csupán fele tudja biztosan, hogy a belföldi kártyahasználatnak nincs díja. Azt, hogy külföldön sem kell a kártyás vásárlásokért külön díjat fizetni ennél is kevesebben, csupán minden ötödik megkérdezett tudja biztosan. Meglepő, hogy ezzel szemben magas azoknak az aránya, akik tájékozottak plasztik fizetőeszközük internetes használhatóságáról. A válaszadók fele tudja, hogy a Magyarországon kibocsátott kártyák túlnyomó többsége alkalmas vásárlásra a világhálón.
A MasterCard kutatásából az is kiderült, hogy a kártyás fizetés leghatékonyabb ösztönzője ma Magyarországon az azonnali kedvezmény, illetve pénzvisszatérítés, ezt követi a fizetési műveletek gyorsaságának növelése, illetve a bankkártya-elfogadás fejlesztése.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Az elmúlt évtizedben évente átlagosan 20 %-kal emelkedett a bankkártya-elfogadó üzletek száma Magyarországon, ezt nagyarányú növekedést a kártyabirtokosok is észrevették: 57%-uk észlelte, hogy már egyre több üzletben lehet kártyával fizetni.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








