A Blochamps Capital pénzügyi tanácsadó cég által először létrehozott privátbankári konferencián elhangzottak szerint jelenleg valamivel több, mint 40 ezer igen tehetős ügyfél vagyonát kezelik a privátbanki (pb) szolgáltatók - írja a Napi Gazdaság.
A pb-piacon a jövőben inkább csökkenésre, mint növekedésre számítanak a szakértők. Most azonban mintha minden eddiginél ellentmondásosabbak lennének e számok. A válság közepén megugró ügyfélszám zömét a betéti kamatverseny generálta. A tanácsadó cég vezetője szerint a magasabb kamatok miatt más szolgáltatónál ideiglenesen állomásoztatott pénz kiszűrése jelentős feladat. Ilyen körülmények között kérdés, hogy tavaly az előző évihez képest valóban mintegy 10%-kal megugrott-e a vagyon.
A szakember szerint 2010-re Magyarországon gyakorlatilag már minden, megfelelő anyagi háttérrel rendelkező potenciális ügyfél privátbanki ügyféllé vált, a jövőben leginkább a bekerülési limitek emelkedése hozhat változást a privátbanki ügyfelek státusát illetően. A limitek már most is határozottan emelkedtek.
Az OTP Banknál kiemelt pb-ügyfél a korábbi 50 millió forintos határ helyett 70 milliós megtakarítással lehet, a K&H-nál a korábbi 50 millió forintos limitet 75 millió forintra növelték. A Takarékbanknál az ügyfelek fele 200 millió forintnál nagyobb likvid pénzt kezeltet, de nem ritka az egymilliárd forint feletti állomány sem.
Azt, hogy a vagyonosak egyre tehetősebbekké válnak, egyértelműen jelezheti, hogy a limitemelési folyamatot a válság sem tudta megakasztani.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








