A Magyar Nemzeti Bank megkezdte a középiskolásoknak szóló pénzügyi tájékoztató füzetek postázását. A jegybank az ország valamennyi 11. évfolyamos diákjához eljuttatja a kiadványt.
A Magyar Nemzeti Bank - a Diákhitel Központ, az Oktatási és Kulturális Minisztérium, a Pénzügyminisztérium és a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletének támogatásával - immár negyedik alkalommal, 2010-ben is elkészítette rövid tájékoztató füzetét, amely március közepéig eljut az ország valamennyi, mintegy 1200 középiskolájába. Ebben az évben a tájékoztató kiadványt közel 139 ezer 11. évfolyamos diák kapja meg.
A füzet közérthető formában tájékoztatja a fiatalokat azokról a legfontosabb pénzügyi termékekről és szolgáltatásokról, amelyekkel már 17-18 éves korban találkozhatnak. A színes, diákok nyelvén, és előzetes véleményük kikérésével készített tájékoztató többek között olyan alapfogalmakat igyekszik tisztázni, mint hogy mi a bankszámla, mit kell tudni a biztonságos bankkártyahasználatról, ki kaphat diákhitelt, milyen megtakarítási formák léteznek, miért fontosak a nyugdíjpénztárak. Az MNB tanári segédanyag összeállításával is segítséget kíván nyújtani a füzetben található témák tanóra keretében történő feldolgozásához, ennek keretében a kiadvány főbb témaköreihez kapcsolódó prezentációk teszik még szemléletesebbé az anyagot. Az elektronikus tanári segédanyag 2010. március 16-tól tölthető le a www.penziranytu.mnb.hu honlapról.
Idén a kiadványhoz egy játékos pénzügyi totót is készített az MNB, amely március 31-től érhető el az említett honlapon. Az első 200 helyes megfejtő 5 000 Ft értékű könyvutalványban részesül.
A Magyar Nemzeti Bank vállalt célja, hogy törvényben rögzített alapfeladatainak támogatásaként hozzájáruljon a lakosság, és különösen a fiatalok pénzügyi kultúrájának fejlesztéséhez. Középtávú céljai között szerepel tananyagok és oktatási segédanyagok létrejöttének támogatása, pedagógusok képzésének és továbbképzésének segítése, ismeretterjesztő, oktató programok indítása és tájékoztató anyagok készítése. A Magyar Nemzeti Bank a pénzügyi ismeretek oktatásának általánossá válásáig tervezi a kiadvány elkészítését és megküldését a középiskolás diákok számára.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Karsai Dániel: ha engedélyezett lenne az eutanázia, most akkor sem élnék vele
- Újra bejárja Magyarországot a Google
- Fontos üzentet küldött a lakosságnak az Államkincstár
- Orbán Viktor: eljött az idő, hogy Budapest után Brüsszelben is megmentsük a szabadságot
- Momentum-programbemutató: üzenet Magyar Péternek és a DK-nak
- Különleges orosz trófeát ejtett Ukrajna – képek, videó