Gyakorlatilag menekül Svájcból az amerikai magántőke -elsősorban a banktitok oldódása miatt. A befektetésre kiszemelt új célpontok között pedig előkelő helyen áll Magyarország -írja a Napi Gazdaság.
Több tízmillió dollár érkezhetett az elmúlt hetekben magyarországi bankokba amerikai befektetőktől. A váratlan és nagymértékű tőkebeáramlás oka, hogy a magyar pénzintézetek egy része nem tölteti ki az itt számlát nyitó amerikai állampolgárokkal azt az űrlapot, amely az USA szövetségi adóhivatalának (IRS) értesítésére szolgál.
Ismeretes, nemrégiben megegyezés született a svájci bankok és az amerikai kormány között, melynek értelmében több tíz ezer amerikai számla tulajdonosának adatait adták át a szövetségi adóhivatalnak - vagyis jelentősen csorbult az évszázadokon át sértetlennek tartott svájci banktitok. A kiáramló pénz helyet keres magának - és így került a képbe Magyarország.
A Napi Gazdaság értesülései szerint a magyarországi bankoknak csak egy kis része tölteti ki az adatlapot az amerikai adózóval, majd az adatokat elküldi az IRS-nek. A pénzintézetek azzal érvelnek, hogy sem az érvényben lévő hitelintézeti törvény, sem a pénzmosás elleni törvények nem írják elő ezt, így semmiféle mulasztást nem követnek el.
A CIB, a Budapest Bank és a Raiffeisen is egybehangzóan nyilatkozta, hogy nem tölteti ki az űrlapot, ugyanakkor a Citibank minden esetben megteszi ezt.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








