A tőlünk nyugatabbra kidolgozott pénzügyi termékek úgy zúdulnak a magyar lakosság nyakába, hogy a sokan még a legalapvetőbb pénzügyi ismeretekkel sem rendelkeznek. A tájékozatlanság és a túlköltekezés mindig is a bajok forrása, válság idején azonban családok sorsa áll, vagy bukik rajta - írja a Népszabadság.
A pénzügyi kultúra terén van még mit bepótolni a magyar lakosságnak. A 15 éven felüli honfitársaink közül csak minden második rendelkezik bankszámlával, miközben Ausztriában 94 %, Németországban pedig 99 % (!) ez az arány.
Az okok között sokan az oktatás pénzügyi és gazdasági ismeretekre kiterjedő hiányosságait vélik felfedezni, ugyanakkor a tudás tapasztalati úton történő megszerzése is komoly akadályokba ütközik. A lakosság passzív magatartása általános bizalmatlansággal párosul, amikor a pénzügyekről van szó.
Felmérések szerint minden hatodik embert hidegen hagynak a pénzügyek, minden ötödik pedig kifejezetten ellenségesen viszonyul a témához. Az alapvető pénzügyi ismeretek megszerzéséhez sokszor elég egy toll és egy darab papír.
Ha egy család feljegyzi egy fecnire a bevételeit és a kiadásait, akkor máris könnyebb lehet a pénzt beosztani. A pénzügyi tudatosság terjedésével biztonságosabb helyre vándorolhatnak a matracokban tartott megtakarítások és bevásárlás előtt kevesebben vehetnek majd fel készpénzt a kártyájukról, hogy a pénztárnál azzal fizessenek.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








