A Visa és a Google fejlesztő mérnökei közösen dolgoznak azon a mobilfizetési lehetőségen, mely alkalmassá tenné a rövidesen megvásárolható Android operációs rendszerrel ellátott mobiltelefonokat a vásárlásra. A mobiltelefonok szerepe a következő években a kommunikációs feladatokon túl bővül a fizetési eszköztárral is. A néhány éve vágyálomnak tűnő elképzelés rövidesen valósággá válhat.
A mobil adatforgalom világszerte fokozatosan növekszik és számos nagyvállalat úgy gondolja, hogy innen már csak egy lépés a hitelkártya funkció beépítése a készülékekbe. A "fizess a mobiltelefonoddal" koncepció mielőbbi bevezetésének értelmében közös fejlesztésbe kezdett a Visa és a Google.
A bejelentésre azon a sajtótájékoztatón került sor, melynek keretében az októberben piacra kerülő Google Android operációs rendszerrel ellátott készüléket mutatták be. A szolgáltatás lehetővé teszi majd a vásárlóknak, hogy az üzletekben mobiltelefonnal egyenlítsék ki a számlájukat, miközben a bank értesítést küld a feleknek a tranzakció végrehajtásáról.
A szolgáltatást eleinte a Google map program támogatja majd, mely megmutatja a fogyasztóknak, hogy hol találnak a közelben elfogadóval ellátott üzletet. A Visa szerint a szolgáltatás olyan népszerű lesz, mint a hitelkártya, vagy az elektronikus bankolás. Elsőként majd azok az Android felhasználók érhetik el a szolgáltatást, akik a JPMorgan Chase által kibocsátott Visa kártyával is rendelkeznek.
A gyakorlati alkalmazást nehezíti, hogy az üzletekben a kártyaleolvasó mintájára elfogadó egységeket kell majd kialakítani. Az együttműködéshez csatlakozik a Nokia is, mely a világ legnagyobb készülékgyártó vállalata. A Visa a tengerentúlon is tárgyalásokat folytat a gyártókkal és a szolgáltatókkal, de lépésről-lépésre kell haladni és a legóvatosabb becslések szerint is még évekig eltarthat a rendszer kiépítése.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


