16 °C Budapest

Kelendő a luxus Magyarországon: az igazán nagy márkákat nem is ismerjük?

Pénzcentrum
2007. augusztus 21. 08:45

Luxusmárkát eladni kihívás, ez a kategória ugyanis nem egy természetesen felébredő igény kielégítését célozza meg. A cégek az akadályok leküzdésére előszeretettel választanak exkluzív környezetet, ráadásul egyre többen jelennek meg hazánkban - írja a Napi.

A luxuscikkek árusítására a budapesti belváros Vörösmarty tér felé eső része vagy az Andrássy út tűnik a legmegfelelőbbnek. A magyar piacon elsőként, 2005-ben megjelenő úri szabó, Ermenegildo Zegna tapasztalatai szerint az Andrássy út elején található üzletben a vásárlók mintegy 85%-át a magyarok teszik ki.

Egybevág a nemzetközi tapasztalatokkal, hogy ha valahol megjelenik egy híres luxusmárka, az maga után vonzza a többieket: 2006 áprilisában meg is érkezett az Operaház mellé a Louis Vuitton, ősszel pedig egy patinás budai villában megnyílt a World of Luxury. Utóbbi egyedi koncepciót választott: a villa egy-egy szobájában külön-külön mutatják be a Wellendorff ékszereket, a Jaquet Droz órákat, a Robbe & Berking ezüst evőeszközöket, a Fürstenberg és Sieger porcelánokat és a Bogner ruhákat.

A tapasztalatok szerint hazánkban elsősorban a középkategóriás termékek a népszerűek: az Omega órák, a Max Mara vagy a Hugo Boss ruházat, a valódi felső kategóriás luxusmárkák, a Wellendorff vagy a Salvatore Ferragamo egyelőre kevésbé ismertek. A World of Luxury esetében a vásárlók többsége ugyan magyar, értékben azonban a külföldiek viszik a prímet.

Hazánkban a legfiatalabb luxusmárka az Escada, mely mindössze fél éve jelent meg, a forgalmat illetően azonban a várakozásokat felülmúlva teljesített eddig.

PC BLOGGER & PODCASTER
MEDIA1  |  2024. március 29. 09:26
A lista győztese ugyanaz maradt, mint hosszú évek óta, de a dobogón így is változás történt. Politik...
Holdblog  |  2024. március 29. 06:22
HOLD After Hours. Nyúl helyett pingvinapukák! az ünnepek lagymatagsága helyett, legyen velünk ideges...
Kasza Elliott-tal  |  2024. március 28. 19:32
Nem értem a LEG mozgását. 2021 közepe óta esik az árfolyama, akkor 59,16 USD volt az ATH, most éppen...
Bankmonitor  |  2024. március 28. 11:47
A CSOK Plusznál – ahogy azt a korábbi lakástámogatási elemeknél már megszokhattuk – szám...
Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Újraindul a STRT Holding inkubációs programja, a Launchpad

Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.

Egykor kubai textilmunkásoktól volt hangos, most közösségi finanszírozásból újul meg a patinás budapesti gyárépület (x)

A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. március 29. péntek
Auguszta
13. hét
Március 29.
Nagypéntek
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem