Egy termék, egy piac, egy stratégia - Ki áll mögötte?

Pénzcentrum
2006. október 27. 12:00

A svéd Skandia csoport egyik terméke, a Skandia unit-linked biztosítás Magyarországon most német leányvállalatának, a berlini Skandia Lebensversicherung AG-nek a határon átnyúló ügyleteként jelenik meg a piacon. A termékről, a vállat terveiről és stratégiájáról beszélgettünk dr. Ercsey Szabolccsal, a hazai iroda igazgatójával.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.


 

Pénzcentrum: Miért gondolták úgy, hogy belépnek a hazai piacra, terjeszkednek-e az Unió más tagországaiban is, és milyen csatornákon keresztül értékesítik a terméküket?

Névjegy
dr. Ercsey Szabolcs, 1969-ben Budapesten született, és jelentős németországi tapasztalatokkal rendelkezik. 2001 és 2005 között Ercsey a Fundamenta-Lakáskassza budapesti regionális igazgatójaként dolgozott, azt megelőzően pedig a Fundamenta Lakás-takarékpénztár Rt. banki értékesítésének volt a vezetője, amely a német Schwäbisch Hall lakás-takarékpénztár leányvállalata. Korábban különböző beosztásokban dolgozott a HypoVereinsbank Hungária Rt.-ben, ahol végül az igazgatóság tanácsadó csapatának vezetője lett. Tanulmányait a Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetemen és a Kölni Egyetemen végezte. 1993-ban doktori fokozatot szerzett közgazdaságtanból. Felsőfokon beszél angolul, németül és oroszul. Két gyermek édesapja. Hobbija az olvasás és a foci.

Ercsey Szabolcs: 2006 januárjában kezdtük meg hazai tevékenységünket, megvártuk míg Magyarország Unió tag lesz az ország és az itthoni szabályozási környezet is lehetőséget teremt a határon átnyúló szolgáltatás beindítására.

A hazai leányvállalat megalapítását 2009-re tervezzünk, amennyiben a 3 éves értékesítési tervünk ezt lehetővé teszi. A itthoni működésünk elmúlt 10 hónapja alatt azt látjuk, hogy a terv tartható. Ugyanis az értékesítési adatok azt támasztják alá, hogy díjbevétel alapján a harmadik év végén bekerülünk az első 5 cég közzé, melyek unit-linked termékeket forgalmaznak.

Prágában is 2005 január elsejétől jelent meg a Skandia. Lengyelországban már leányvállalattal jelen vagyunk. További terjeszkedést tervezzük Szlovénia, Horvátország, Románia, Szlovákia, Bulgária és Oroszország irányába.

Független tanácsadó partnereken keresztül vagyunk jelen a piacon. Mintegy 12 független tanácsadó partnerrel dolgozunk jelenleg, melyek aktív bővítését nem tervezzük, mivel ezen tanácsadók országos lefedettségét megfelelőnek látjuk ahhoz, hogy termékeinket, az általunk kalkulált dinamikával értékesíteni tudják.

Pénzcentrum:Tervezik-e az on-line értékesítés kialakítását?

Ercsey Szabolcs: Az online értékesítés lehetőségét mindenképpen pozitív irányba befolyásolja, mind az ügyfelek, mind pedig az értékesítő partnerek irányából történő megkeresések. Mindazon által úgy gondolom, hogy ez a termék amit mi kínálunk on-line értékesítésre nem alkalmas. Ehhez a hazai pénzügyi kultúrának kellene felfejlődni egy olyan szintre, hogy az ügyfelek maguktól is biztonságosan vásároljanak egy ilyen szintű konstrukciót.

Tehát az online értékesítés megjelenésével még kivárunk, de egy on-line ügyfélszolgálat kialakításán, mind az ügyfelek, mind pedig a közvetítők felé, már dolgozunk.

Pénzcentrum:
Milyen követelményeket támasztanak a közvetítőkkel szemben?

Ercsey Szabolcs: Csak olyan közvetítő cégekkel dolgozunk, melyek munkatársai kimagaslóan képzettek. Természetesen a Skandia is tart termékismertető képzéseket a közvetítők számára. Valamint egy Skandia Akadémia keretein belül a kiemelkedően teljesítő partnereinket, külföldön tovább képezzük.

Pénzcentrum:
Milyen termékkel jelentek meg a hazai piacon?

Ercsey Szabolcs:
A magyarországi kínálatban megjelent, Skandia unit-linked biztosítás a magyar jogszabályoknak alárendelt, euróban létrehozott, és a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletének (PSZÁF) ellenőrzése alatt álló unit-linked (befektetéssel kombinált) életbiztosítás. A német Skandia Lebensversicherung AG a német Pénzügyi Szervezetek Felügyelete, a BAFin ellenőrzése alatt áll.

Céginfo
Az 1855-ben, Stockholmban alapított Skandia Európa egyik legsikeresebb befektetési társaságává nőtte ki magát a több mint 150 éves üzleti tevékenysége során. Mint a világ egyik legnagyobb szolgáltatója a unit-linked biztosítási kötvények vonatkozásában, és mint globális szereplő, amely több mint 20 országban tevékenykedik, a Skandia olyan fejlett piacokon számít a piacvezetők közé, mint az Egyesült Királyság és Svédország. A kezelésében lévő eszközök összessége jelenleg meghaladja a 70 milliárd USA dollárt. A Skandia csoport ma az 1845-ben alapított brit/dél-afrikai Old Mutual Csoport részét képezi, amelynek szerte a világon több mint 50.000 embert foglalkoztat, és amely Európában a tíz legnagyobb életbiztosítási szolgáltató között szerepel.

Az ügyfelek nemzetközileg elismert szolgáltatók 50 befektetési alapjából válogathatnak. Az alapok között költségmentesen válthatnak az ügyfelek.

Termékünknél a befektetésre helyezzük a hangsúlyt. A unit-linked termékünknél a kockázati rész nem számottevő. A konstrukció minimális futamideje és befizetés 12 hónap, illetve 35 euró/hó. A futamidő alatt a befizetések összegének el kell érnie a 8000 eurót. Az első három évben vonunk le költségeket, ezt követően pedig a befizetések 100 százaléka a befektetésekbe vándorol. A Skandia-kötvény nem követeli meg a rendszeres egészségügyi ellenőrző vizsgálatot.

Az első három évben a levont költségek aránya a befizetéseken belül a futamidőtől függ. Minél hosszabb a futamidő, annál nagyobb rész kerül levonásra. Egy tizenkét éves konstrukció esetében az első három év befizetéseinek mintegy 30 százalékát vonjuk le.

A szerződésben a díjfizetés rugalmasan alakítható a futamidő alatt bármikor. Tehát az ügyfél a saját élethelyzetéhez alakíthatja a fizetendő díj nagyságát.

Pénzcentrum:Tervezik-e egyszeres díjas konstrukció bevezetését, illetve az eseti befizetések lehetővé tételét?

Ercsey Szabolcs: Jelenleg nincs lehetőség az eseti díjbefizetésre. A jövő év elejétől viszont tervezünk egy új konstrukció bevezetését. És mind az új terméknél, mind pedig a már meglévő termékünknél lehetővé tenni az eseti díj befizetését.

Úgy gondolom, hogy aki egy nagyobb összeget szeretne elhelyezni egy egyszeri díjas konstrukcióban, az ugyanezt megteheti egy folyamatos díjú konstrukció eseti befizetéssel kombinált változatánál is.

Pénzcentrum: Mely ügyfélszegmens választja leginkább itthon a Skandia termékét?

Ercsey Szabolcs: A Skandia ügyfeleinek életkora 20 és 50 éves kor között oszlik meg. A díjak nagyságát tekintve érdekesen alakul a helyzet. A fiatal korosztály a hosszabb lejáratú és alacsonyabb díjfizetésű konstrukciókat részesíti előnyben. Ez az arány viszont megfordul az ügyfél életkorának előrehaladtával.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.
NAPTÁR
Tovább
2021. december 4. szombat
Borbála, Barbara
48. hét
December 4.
A cookie napja
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?