Megnéztük, melyek a magyarok legkedveltebb helyei egy szezonnyitó előnyaralásra és miért.
Az idei nyárra eredetileg tervezett külföldi nyaralások és belföldi fesztiválok helyett elsősorban barátaikkal találkoznak vagy otthon ütik el az időt a hazai egyetemisták és főiskolások - derül ki egy friss felméréséből. A döntő többség maga akarta finanszírozni a nyári szabadidő eltöltését, a koronavírus-válság miatt azonban végül munkát is csak kevesebben tudtak vállalni.
A hazai egyetemisták és főiskolások döntő többségének (84 százalék) nyári terveit alakította át részben vagy teljesen a pandémiás helyzet - derül ki az Erste Bank több száz, 18-25 év közötti diák megkérdezésével készült felméréséből. A válaszadók 64 százalékának voltak előzetes tervei a nyár eltöltésére, a legtöbben strandolással és barátokkal (70-70 százalék), illetve sportolással (53 százalék) kívánta tölteni a szabadidejét. Sokan terveztek belföldi nyaralást családdal vagy barátokkal (36-36 százalék), de külföldi útban is több mint felük gondolkodott családdal (28 százalék), barátokkal (22 százalék), vagy tanulás céljából (5 százalék).
Koncertekre (37 százalék) és fesztiválokra (27 százalék) is sokan mentek volna, illetve minden harmadik diák gondolkodott diákmunkában (32 százalék) a nyáron. A válaszadók amúgy is jellemzően maguk kívánták finanszírozni szabadidős tevékenységeiket rendszeres jövedelmükből (51 százalék), diákmunkából (19 százalék) vagy a korábban összespórolt pénzükből (18 százalék) - mondta el Gémes Zita, az Erste Bank lakossági számlatermékekért felelős vezetője.
A koronavírus-járvány azonban felülírta a diákok nyári terveit. Belföldi utat ugyan még most is sokan terveztek családdal (20 százalék) vagy barátokkal (22 százalék), a legtöbben inkább a barátaikkal (53 százalék), vagy otthon ütik el az időt filmnézéssel (47 százalék), olvasással (37 százalék), illetve online játékokkal (20 százalék). Diákmunkát sem tudtak végül annyian vállalni (18 százalék), és állandó munkáról is jóval kevesebben számoltak be (10 százalék).
A felmérésből az is kiderült, hogy a többségnek (60 százalék) már van diákszámlája valamelyik pénzintézetnél. Az Erste egy korábbi kutatása szerint a legtöbben 18 éves korukra rendelkeznek diákszámlával, amelyet jellemzően vagy azért nyitnak, mert a diákmunkához szükség van egy bankszámlára, vagy mert a főiskola, egyetem kezdésekor az ösztöndíjrendszer miatt kötelező bankszámlát nyitni, illetve sok esetben a szülők inkább a diákszámlára utalják a gyermeknek szánt zsebpénzt, támogatást és nem készpénzben adják oda. A diákszámlát vezető bank kiválasztása is általában a szülők feladata, akik legtöbbször annál a pénzintézetnél nyitnak számlát gyermeküknek, ahol maguk is bankolnak.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A kutatás arra is kíváncsi volt, a diákok milyen tulajdonságokat tartanak ideálisnak egy diákszámla esetében. A válaszok alapján a 18-25 éves hallgatók fontosnak tartják például azt, hogy a számlához olyan alszámla kapcsolódjon, amelyen különböző célokra, például a nyári szabadidő eltöltésére tudnak félretenni, gyűjteni. A válaszadók kiemelték még a személyre szabott ajánlatokat (az egyes számlaopciókat az ügyfél állítja össze magának), az ingyenes utalásokat és a kedvezményeket kínáló hűségprogramokat.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Volodimir Zelenszkij gyorsítást kért az uniós vezetőktől
- Major Veronika az olimpiai kvótaszerzés után: "Nehéz megszólalni"
- Ez történik, ha a mesterséges intelligenciára bízzák egy romantikus film elkészítését
- Ukrán műholdas tévéket állított le egy orosz támadás, az egyiknél az adást is lecserélték
- Exit poll: a HDZ nyert Horvátországban, de nem tud önállóan kormányt alakítani
- Új német kezdeményezés Ukrajna légvédelmének támogatására