A magyar szellemi munkát végzők több mint egyharmada legalább egy-két napot otthonról dolgozik - ez derült ki egy új kutatásból.
A magyarok több mint fele végez valamilyen fizikai munkát, nagyobb részük a könnyű fizikai munka kategóriába esik. Az EU-ban jóval kevesebb ez az arány. Kiderült, hogy a magyar dolgozók csupán harmada végez ülőmunkát.
Magyarországon a dolgozók 36,1 százaléka könnyebb fizikai munkát végez, mialatt az EU-ban a könnyű fizikai melósok csak 30 százalékot tesznek ki - az Eurostat adatai szerint. A magyar dolgozók 15,9 százaléka kemény fizikai munkát végez., az unióban csak két ország van, Görögország és Lengyelország, ahol többen kerültek ebbe a kategóriába.
A hazai munkavállalók 14,6 százaléka pedig olyan állást talált, ahol állva kell tölteni a munkaidő nagyobb részét, de nem számít fizikai munkának - ilyen munka például a tanároké vagy a bolti eladóké.
Összességében az EU dolgozóinak 38,6 százaléka ülőmunkát végez, Magyarországon pontosan a dolgozók harmada üli végig a munkaidejét. Három olyan ország is van az EU-van - Hollandia, Németország és Luxemburg -, ahol a munkavállalók között többségben vannak az ülőmunkát végzők. Ide nem csak a végig számítógép előtt ülő dolgozókat számították be, hanem a call-centerek munkatársait, de a sofőröket is.
Forrnak az indulatok a diákbérek körül: valóban többet kereshetnek a 25 év alattiak az idősebbeknél?
Valóban többet kereshetnek a 25 év alattiak, mint az idősebb munkavállalók? Szakértő oszlatja el az szja-kedvezmény körüli kételyeket.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Újabb csalási trükkre figyelmeztet a Telekom
- Szokatlan hiba miatt hívják vissza a Tesla új gyöngyszemét
- Kiderült, hány magyar dolgozik külföldön – és az is, mivel lehetne őket hazacsábítani
- Jó számokat hoz Magyarország az autós piacon
- Erre már sokan vártak: itt a TikTok új alkalmazása
- Van egy kis probléma az autók elkobzásával a szomszédban