A munkahelyek kötelesek diszkrimináció és zaklatásmentes légkört teremteni, így vannak olyan területek, melyekbe nem hogy beavatkozniuk, de még rákérdezniük sem szabad.
Hazánkban egészen a 2020 elejéig folyamatosan emelkedett a foglalkoztatottsági ráta, és ezzel párhuzamosan csökkent a munkanélküliség. 2019 utolsó negyedévének adataiból pedig az derül ki, hogy az Európai Unió átlagát is felülmúltuk.
Magyarországon a koronavírus-járványt megelőző időszakban folyamatosan emelkedett a az aktív munkaerőpiaci szereplők aránya, 2019 negyedik negyedévében a foglalkoztatottak létszáma a 15-74 éves népesség körében 4 millió 520 ezer fő volt a KSH adatai szerint. Ez 70,1 százaléknak felel meg, az előző év azonos időszakához képest ez az érték 0,9 százalékos növekedést jelent.
Helyünk az Unióban
A hazai foglalkoztatás nemzetközi szinten is kiemelkedő volt 2019-ben, meghaladta az uniós átlagot 0,7 százalákkal. Ha pedig csak a férfiakat vizsgáljuk, még ennél is nagyobb volt az előnyünk.
Ahogy az a fenti grafikonon is jól látszik, a legkisebb arányban a görög férfiak dolgoznak (65,8%), míg a legnagyobb arányban a máltaiak (83,4%). A magyar férfiak foglalkoztatási mutatója kedvezőbben alakult az EU-28-ra számított átlagnál, 2,8 százalékkal magasabb volt, de eközben a magyar nőket jellemző érték 1,3 százalékal elmaradt az uniós átlagtól.
Magyarországon a relatíve magas foglalkoztatás alacsony munkanélküliséggel párosult: 2019. IV. negyedévben mindössze négy országban (Csehországban, Lengyelországban, Németországban és Máltán) volt alacsonyabb a munkanélküliségi ráta a magyarországinál (3,3%).
Fű alatt óriási leépítések zajlanak Magyarországon: már a vendégmunkásokból sem kérnek a nagy gyárak
A munkaerőpiacot érintő problémák kevésbé láthatóak a nyilvánosság számára, mivel nincsenek jelentős létszámleépítésekről szóló bejelentések.
Súlyos a helyzet a hazai munkahelyeken: nem csoda, hogy ennyi szorongó, depressziós van az országban
A nem önfoglalkoztatóként dolgozó hibrid munkavállalók 71%-a állítja, hogy az otthoni munkavégzés legalább részben segíti őket a munka és a magánélet egyensúlyának megteremtésében.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Átállt SZBU-st robbantottak fel Moszkvában, nem akárhogy
- Már a Jaguar elektromos autója is kínai alapokra épül a jövőben
- Fürjes Balázs: lehet, hogy a következő európai olimpiára 16 vagy akár 20 évet kell várni
- Rendőrt és tűzoltót hívtak egy berlini idősotthonba – mert nem volt elég ápoló
- Gyulay Zsolt 100 nappal Párizs előtt: az idei magyar csapat létszámban beérheti a tokióit
- Párizs 2024 – alakul a „magyaros” jóslat