Ausztriában és hazánkban is készülnek már a nyári szezonra, a hotelek mindenhol keresik a kisegítő konyhai munkatársakat.
Magyarország 2018-ban az EU-s országok közül GDP arányosan a 7. legkevesebb összeget fordította a honvédelemre. A hazánkkal szomszédos országok közül ráadásul csak Ausztria fordított arányaiban még nálunk is kevesebbet saját hadseregére. Tíz év távlatában pedig az látszik, hogy míg 2010-ben, amikor is a vizsgált időtávon a legtöbbet fordítottuk GDP arányosan honvédelemre, egy tized százalékpontra megközelítettük az EU-s átlagot. Azóta azonban folyamatosan, jobban elmaradtunk attól, a negatív csúcson (2014) például pontosan fele annyit szántunk arányosan saját hadseregünkre, mint az uniós átlag.
Február 16-án, vasárnap tartotta meg Orbán Viktor az évértékelő beszédét, amiben többek között bejelentette a kormány által elfogadott klímavédelmi és gazdaságvédelmi akciótervet, de szóba hozta, mint lehetőség, a családvédelmi akcióterv kibővítését is. A legfontosabb bejelentések mellett azonban a kormányfő kiemelten beszélt a magyar és tágabb értelemben az európai hadsereggel szembeni elvárásairól is. Mint fogalmazott
Hozzátette mindehhez, hogy "fontos a technika, fontos a fegyverzet, fontos a katonadiplomácia, de legfontosabb a katona. Jó katonákra és jó tisztekre van szükségünk." Mindez a kormányfő szerint már csak azért is kiemelten fontos kérdés napjainkban, mert szerinte "az USA-ban és Kínában nagyobb a növekedés, kisebb a munkanélküliség, többet fordítanak innovációra és honvédelemre, ami a fejlődés alapja."
A magyar kormányfő kijelentése okán megnéztük, hogy a legfrissebb európai statisztikák fényében miként alakult Magyarországon a honvédelemre szánt ráfordítások mértéke. És hogy ez hogyan viszonyult a többi EU-s tagállam költéseihez képest.
Hátul az EU-ban
Magyarország 2018-ban az EU-ban GDP arányosan a 7. legkevesebbet (0,9%) költötte a honvédelemre - derült ki az Eurostat legfrissebb publikációjából. Az EU-átlag ezzel szemben 1,2 százalék volt. A jelentésből ezen felül kiderült az is, hogy
Ez azt is jelenti, hogy az adott ország GDP-jéhez viszonyítva Szlovákia, Szlovénia, Horvátország és Románia is többet szán honvédelemre, mint hazánk. Románia ráadásul nem is kevéssel, a szomszédos országaink közül egyedüliként az EU-s átlagot is magasan túlszárnyalják, 2018-ban a GDP-jük 1,7 százalékát fordították ugyanis a hadseregükre.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Hadsereg inga
Az Eurostat legfrissebb jelentéséből 10 éves távlatban is vizsgálható, hogy a mindenkori magyar kormányzat GPD arányosan mennyit költött honvédelemre. Ebből kiderült, hogy a 2014-es mélyponthoz képest 2018-ra nőtt a kiadások mértéke, de az még így elmaradt az elmúlt 10 év 3 kimagasló magyar adatához, a 2010-es, 2011-es, illetve 2017-es adatához képest.
Arról nem is beszélve, hogy hazánk az EU-2es átlagától is minden évben elmaradt 2008-2018 között. Még úgy is, hogy az EU-átlag költése 2013 és 2018 között 1,2 százalékon stagnált. A magyar csúcs egyébként 2010-ben volt, amikor az éves GDP-nk 1,2 százalékát fordítottuk honvédelemre. Ebben az évben az EU-átlag 1,3 százalék volt.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Önálló fővárosi listát állít a Momentum – mutatjuk a jelölteket
- Ismét emelkedtek a casco-díjak, az ügyfelek is egyre óvatosabbak
- Kizuhant egy kisgyerek egy emeletes ház ablakából Budapesten
- Magyar győzelemmel avatták fel a vadonatúj Alba Arénát
- Nagyobb repülők közlekednek Debrecen és München között
- Még sajátjait sem engedi külföldre utazni a Kreml