A mesterkélt kedvesség átlátszó, és hosszú távon bizalmatlanságot szül.
Több mint tízezerrel csökkent a hallgatói létszám egy év alatt, így már kevesebb, mint 300 ezer hallgató tanul a felsőoktatásban. Utoljára az 1998/99-es tanévben volt ennyire alacsony a létszám - írja a Világgazdaság.
Radó Péter oktatáskutató szerint az elmúlt években kétszer annyival csökkent a felsőoktatásba belépők száma, mint amennyivel a demográfiai okok indokolták volna. Ez a folyamat összhangban lehet a kormányzat törekvésével, ugyanis a kabinet a középfokú, szakképesítéssel rendelkező dolgozók számát növelné inkább. A KSH szerint a 2015/2016-os tanévben a felsőoktatási intézményekben 210 ezren tanulnak nappali képzésben, 7 ezer fővel kevesebben, mint az előző évben. Radó Péter további mérséklődésre számít, miután a teljes létszám csak késéssel követi az új belépők számának visszaesését.Nem csak a felsőoktatásban láthatóak súlyos problémák. A középfokú iskolák nappali képzéseire járók száma egy év alatt több mint 5 százalékkal, 446 ezerre visszaesett. A visszaesést demográfiai okok is magyarázzák, de a tankötelezettségi korhatár leszállítása - 18 évről 16-ra - is erőteljesen csökkenti a középiskolába járók létszámát. Szakértők már 2011-ben jelezték, hogy nagyobb lesz a lemorzsolódás a korhatár leszállítása miatt, mindez pedig rontja a munkába állási képességüket.
A folyamatokkal összhangban zuhannak az oktatásra fordított kiadások (a GDP arányában a 2010-es 4,75 százalékról 2013-ban 3,93-ra csökkentek, és azóta se nőttek az oktatási befektetések), és így már nemcsak Európai nyugati feléhez, hanem a régióhoz viszonyítva is kevesebbet költ az ország a felsőoktatásra.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


