Április végén átlépte a félmilliót a kiadott Széchenyi Pihenőkártyák száma. Bár a szálláshelyek 43%-ánál már elfogadják a kártyákat, egyelőre elenyésző az ezzel történő fizetés - derült ki a Szallas.hu adataiból.
A Nemzetgazdasági Minisztérium tájékoztatása szerint április végéig összesen 534 ezer SZÉP kártyát bocsátottak ki, az elfogadóhelyi szerződések száma pedig egy hónap alatt negyven százalékkal, 21 ezerre nőtt.
A belföldi üdülésre, meleg étkezésre, szórakozásra és egészségmegőrzésre egy évben legfeljebb 450 ezer forintot kaphat SZÉP kártyájára a munkavállaló, melynek felét, 225 ezer forintot csoportosíthat át szálláshelyekre és belföldi utazásokra. Ennek ellenére a Szallas.hu adatai azt mutatják, hogy ezt a lehetőséget még kevesen használják ki: 2012 áprilisáig bezárólag a vendégek a belföldi szállásfoglalások csupán 7 százalékánál választották ezt a fizetési módot.
Bár az üdülési csekk 2011 októberétől már bérjellegű kifizetésnek minősül, így a SZÉP kártya a munkáltatók számára is kedvezőbb, még mindig minden tizedik foglalást üdülési csekkel egyenlítettek ki - igaz, ez több mint a felére csökkent 2011 hasonló időszakához képest (22%).
A hotelek kétharmada fogad el SZÉP kártyát
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A SZÉP kártya ugyan kedvezőbb az elfogadóhelyi jutalék tekintetében is, korábban negatívumként merült fel, hogy kártyaleolvasó híján a szállások csak egy kis része, elsősorban a nagyobb hotelek tudják majd elfogadni. Úgy tűnik, az aggodalom alaptalan volt, hiszen a Szallas.hu adatai szerint a panziók több mint fele, a vendégházak és az apartmanok 37 százaléka is nyitott már erre a finanszírozási formára. Igaz, valóban dominálnak a hotelek, hiszen háromból kettőben elfogadják a SZÉP kártyát.
"Bár az első négy hónapban viszonylag kevesen használtak SZÉP kártyát belföldi szállásfoglaláskor, ahogy egyre inkább elterjed, ezen a téren is várható a fellendülés. A kutatásunk alapján a megkérdezettek ötöde tervezi, hogy a jövőben ezt a fizetési módot választja" - mondta Rácz István, a Szallas.hu csoport marketing vezetője.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.







