A jövedéki adóbevételi adatokból következtethető, hogy jelentősen emelkedett 2009-ben a bérben főzött pálinka mennyisége - történt mindez a tavaly júliusi jövedéki adó emelés ellenére. Az idén januári még nagyobb - 10%-os - emelés hatására csak a későbbiekben derül fény.
Ötvenfokos pálinkát alapul véve idéntől 690 forint jövedéki adót kell fizetni egy liter pálinka bérfőzetése után. Ez a kedvezményes adóérvényes a magánszemélyekre az első 50 literig, felette kétszeres adóteher sújtja a pálinkát főzetőket összesen 136 literig, felette ugyanis a kereskedelmi mennyiségnek minősül az alkohol - írja a Napi Gazdaság.
Egy évvel ezelőtt még jóval kedvezőbb közterhek sújtották a pálinkafőzést. A kedvezményes literenkénti jövedéki adó mindössze 590 forint volt, 2009 júliusában emelkedett a jövedéki adó több mint 6%-kal, idén januárban pedig további 10%-kal.
Az idei emelés hatását még nem mutatják ki a statisztikák, de a rugalmatlan keresletre valamelyest lehet következtetni abból, hogy a tavalyi emelés nem szegte kedvét a bérfőzetőknek. 2009-ben a közel 700 magyarországi szeszfőzdében főzött pálinkából összesen több mint nyolcmilliárd forintnyi jövedéki adóbevétele volt a költségvetésnek. Ez az érték jelentősen meghaladja a 2008-as 5,72 milliárd forintos, és a 2007-es 4,75 milliárd forintos jövedéki adóbevételeket.
A bevételek ilyen mértékű emelkedése biztosan nem tudható be kizárólag a jövedéki adó emelésének, a legálisan kifőzetett mennyiségnek is jelentősen emelkednie kellett az elmúlt időszakban. Utóbbi pedig valószínűleg annak is köszönhető, hogy az elmúlt szezonban szinte nem volt olyan hét, hogy a Vám- és Pénzügyőrség munkatársai ne foglaltak volna le egy-két illegálisan működő pálinkafőzésre alkalmas berendezést.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








