A dolgozók többsége, héttizede büszke jelenlegi munkahelyére, szívesen beszél róla másoknak. Pozitív érzéseiket táplálja, hogy tízből nyolcan kötődnek munkatársaikhoz: hárman nagymértékben, öten lazábban. Ugyanakkor a lojalitást a munkavállalók felénél felülírná, ha máshonnan 20 százalékkal jobb anyagi ajánlat érkezne - ezek a legfontosabb megállapításai annak a közvélemény-kutatásnak, amelyet az Ipsos végzett október végén. A felmérés online módszerrel készült, s a válaszoló 500 fő nemi, életkori és településtípus szerinti összetétele megegyezik az aktívan dolgozókéval.
A munkavállalók 72 százaléka erőteljesen azonosul cégével, elmondásuk szerint büszkélkedni is szoktak ezzel. A munkanélküliségtől való félelem megszépítheti a körülményeket, elfogadóbbá teheti az embereket vállalatuk iránt, de az ilyen - egyébként természetesnek tekinthető - normakövető gondolkodásnál is többet jelenthetnek a kollégák. Az aktív dolgozók 34 százaléka szorosan kötődik munkatársaihoz, s további 54 százaléknak sem közömbös, hogy kikkel tölt együtt napi 8-10 órát. Nagyon kevesen, mindössze 12 százaléknyian érzik úgy, hogy kollégáikkal legfeljebb a munka köti össze, azon kívül különösebb érdeklődést nem mutatnak egymás iránt. Leginkább a diplomások, a szellemi munkát végzők valamint a nyugdíjas éveik előtt állók lojálisak a munkahelyükhöz és főképpen ők érzik összetartozó közösségnek a kollektívát. Az átlagosnál kevésbé büszkék cégükre és távolságtartóbbak munkatársaikkal a középkorúak, a szakképzettséget nem igénylő fizikai munkakörben dolgozók.
Bármennyire is elkötelezettek az emberek munkahelyük és kollégáik iránt, ha máshol magasabb fizetést ajánlanának, akkor a maradás-távozás dilemmája sokuk gondolkodásában megjelenne. A jelenleginél tíz százalékkal nagyobb bér ígérete a többség számára ugyan nem elég vonzó, túlságosan alacsony a váltáshoz, de azért 32 százaléknyian odébb állnának. Ez a szándék főképpen az életkor függvénye, minél fiatalabb valaki annál valószínűbb, hogy 10 százalékkal több pénz miatt elmegy jelenlegi munkahelyéről. A húszas éveikben járók négytizedét már ekkora összeg is továbblépésre indítja, viszont az 50 év felettieknél jóval kevesebben, 18 százaléknyian hagynák ott mostani állásukat ennyiért.
A lojalitás érzése és a magasabb fizetési ígéretek versengésében a fordulópontot a 20 százalékkal nagyobb bérajánlat jelenti. A munkavállalók több mint fele, 52 százaléka a jelenlegi munkahelyét elhagyná s elmenne oda, ahol ennyivel több pénzt adnának neki. Még a cégükhöz, kollégáikhoz nagyon erősen kötődő dolgozók közül is minden negyedik meginogna ekkora pénz hallatán, és elbúcsúzna. A 20 százalékos bértöbblet már nem csak a fiatalokat, hanem a többi korosztályt is elgondolkodtatná: harmincas-negyvenes éveikben járók fele, az 50 felettiek 43 százaléka távozna mostani munkahelyéről.

Életveszélyes munkahelyek Magyarországon: itt történik a legtöbb baleset, egyre aggasztóbb a helyzet
Tavaly 75 ember halt meg munkahelyi balesetben, ez 20 százalékos növekedés - olvasható a MASZSZ közleményében.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Az energiatárolás ideje eljött – Az Ön cége készen áll rá? (x)
Az energiatárolás ma már nem opció, hanem versenyelőny. A PV Napenergia szakértelemmel és jogosultsággal segít megvalósítani.
-
A zsalupiac, mint a nagyberuházások trendmutatója (x)
A nagyberuházásokon használt zsaluk forgalma jól mutatja a piaci trendeket. A Meva dunakeszi regionális logisztikai központja a nyugat-európai kivitelezőket is kiszolgálja.
-
Ipar Napjai és Automotive Hungary – Mindenki egy helyen (x)
Hazánk legnagyobb ipari eseménye vár minden szakembert: ipari innovációk, költséghatékony megoldások, üzleti lehetőségek, networking, KKV-kat segítő pályázatok.
Portfolio Gen Z Fest 2025


