Külön kiadványban hívta fel a brit kormányzat a nők figyelmét arra, hogyan védekezzenek a gazdasági válsággal kapcsolatba hozható háztartási erőszak és munkahelyi diszkrimináció ellen. Ezzel hallgatólagosan el is ismerték, hogy a válságnak a nők lehetnek a legnagyobb vesztesei.
A 30 oldalas dokumentumot a kormányzat társadalmi egyenlőségért felelős irodája adta ki, annak köszönhetően, hogy a "nők, különösen a terhes, vagy részmunkaidőben dolgozó nők rendkívül sebezhetőnek érezhetik a helyzetüket a gazdasági recesszióban." A füzet nem csak hasznos információkkal szolgál, de számtalan telefonszámot is tartalmaz, melyeket a nők felhívhatnak, ha a személyes vagy munkahelyi biztonságuk veszélybe kerül a gazdasági válság miatt.
A nagy-londoni rendőrség adatai szerint január folyamán enyhén nőtt a családon belüli erőszakos cselekedetek száma. A hivatal már vizsgálatot indított, annak kiderítésére, hogyan kezeljék a pénzügyi és munkahelyi félelmek miatt keletkezett családon belüli feszültségeket. A most megjelent füzet egyébként külön fejezetet rendel a recesszió hatására bekövetkező a családon belüli erőszakos cselekedeteknek, válásoknak.
Külön tanácsadó központokat hoztak létre azon nők számára, akik terhességük, vagy anyaságuk miatt veszítették el munkájukat. A füzet külön leszögezi, hogy válság ide, vagy oda, törvénybe ütköző dolog negatívan megkülönböztetni valakit, mert terhes, vagy mert szülés utáni szabadságon van. Pedig a hivatalos kutatások szerint évente 30 ezer nő veszti el állását Nagy-Britanniában hasonló okok miatt, miközben a férfiak 24 százaléka vallja azt, hogy igenis ésszerű dolog válságban a terhes vagy szülési szabadságon lévő nőt elsőként elbocsájtani.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








