Az elmúlt évek beruházásaiban közel 60 ezer munkahelyet teremetett a Magyarországon megtelepedett több mint 350 francia vállalat - értesült a Világgazdaság.
A beruházásoknak is köszönhető, hogy Borsod-Abaúj-Zemplén megyében 2000-2006 között az ipar termelési értéke 649,2-ről 1575,8 milliárdra emelkedett, hat év alatt több mint 240 százalékkal. Nincs ez másként Szabolcs-Szatmár-Beregben sem, ahol a Michelin Hungária Kft. hajtott végre jelentős befektetéseket. Ennek hatására a Nyírség iparának termelési értéke 50 százalékkal emelkedett a századforduló óta.
A francia vállalatok a két megye tudásközpont jellegét is erősítették: 2006-ban Borsodban és Szabolcsban több mint 200 kutató-fejlesztő helyet tartottak számon, közel 2000 munkatársat foglalkoztttak és csaknem 4,5 milliárdot fordítottak k+f-re, ebben a Sanofi-Aventis/Chinoin, a Michelin, valamint a két megyében jelenlévő másik 9 francia cég is aktívan közreműködött.
A legjelentősebb francia befektetők között szerepel az EdF villamosenergia-vállalat, a Cora-Match áruházlánc, a Sanofi-Aventis gyógyszergyár, az Auchan áruházlánc, a Suez csoport, a Servier gyógyszervállalat, a Klépierre (Ségécé) bevásárlóközpont-üzemeltető, a Dalkia energetikai szolgáltató és a Michelin gumiabroncsgyár.
A magyarországi francia beruházások növeléséhez főként az itthon már megtelepedett nagyvállalatok újabb befektetései járulnak hozzá. Két éve például az Accor szállodaipari csoport ruházott be újra 30 millió eurót hazánkban, de jelentős munkahelyteremtő volt a Sanofi-Aventis is, amely az idei év nyarán új csomagolóüzemet, novemberben pedig új k+f központot adott át Magyarországon. A Michelin Hungária Kft. 2004-ben 15 milliárd forintos, 2005-ben további 14,5 milliárdos beruházást hajtott végre, alkalmazottainak száma ma már 2000 fő.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Több előadásától is elbúcsúzik a Vígszínház
- Gyászol a filmvilág, elhunyt András Ferenc
- Hét börtönőr állt bíróság elé, egy rab bántalmazásával vádolják őket
- Hernádi Zsolt: aggódva figyeljük az állami beavatkozások hatását
- Donald Tusk: május 10-én átalaktjuk a varsói kormányt
- Moszkva: a kranogorszki merényletet több ország polgárai szervezték