Messze vagyunk az uniós átlagtól... A magyar munkanélküliség témája folyamatos érdeklődésre tart számot. Mindenki mást okol a kialakult munkapiaci helyzetért, valaki szerint a kormány a hibás, van aki szerint maguk a munkát keresők. Abban viszont szinte mindenki egyetért, hogy még országon belül is jelentősek a különbségek, a megélhetés sokkal könnyebb a fővárosban, mint a vidéki területeken, könnyebb megfelelő helyet találni és rövidebb ideig is tart. Nézzük meg, ez valóban így van-e...
Az unióhoz való csatlakozással a magyar munkanélküliség szintjét is csökkenteni kellene. Erre vannak komoly próbálkozások, aminek eredményeképpen 1998-2007 között a 15-64 éves korosztályhoz tartozók foglalkoztatási rátája 53,6 százalékról 57,3 százalékra nőtt. Az összképhez azonban hozzátartozik, hogy a 2003-as 57 százalékhoz képest mára alig nőtt a dolgozók aránya. Az EU-27 átlagától továbbra is jelentős az elmaradásunk, közel 8 százalékpont.
Az elmúlt évek alatt a férfiak és a nők foglalkoztatási rátája hasonló mértékben alakult, viszont az uniós átlaghoz viszonyítva a férfiak még mindig jobban le vannak maradva mint a nők. A korosztályokat tekintve a 20-24 évesek foglalkoztatása folyamatosan csökken az 1998-as 53,8 százalékhoz viszonyítva, bár az összes munkanélkülihez képest az arányuk kevesebb. Ennek az az oka, hogy a tanulási idő egyre jobban kitolódik, a felsőoktatásban már nem meglepő a 20-25 éves korosztály nagymértékű jelenléte.

A felső kategória, az 55-59 éves lakosság foglalkoztatása azonban komoly emelkedésen mert keresztül az elmúlt 10 évben, 24,8 százalékról 48,4 százalékra nőtt, amit a nyugdíjszabályok megváltozása is jelentősen befolyásolt. Ennek ellenére az unió más országaiban még mindig több idős dolgozik, mint itthon.
A munkanélküliek aránya a foglalkoztatás növekedése ellenére 2006-ban az 1998-as szintet is meghaladta, bár 2007-re valamelyest csökkent. A munkanélküliségi ráta 1998 és 2001 között 7,8 százalékról 5,7 százalékra mérséklődött, majd 2002-től növekedést mutatott, de a legmagasabb értéket mutató 2006-os évben is valamivel alacsonyabb (7,5 százalék) volt, mint 1998-ban.

Egy jó állásra való rábukkanás azonban egyre nehezebb az idő előrehaladtával. Ahogy telnek a hónapok, sokan kezdik elveszíteni az önbizalmukat, egyre nehezebb megkapni egy állást. A két évnél hosszabb ideje munkát kereső tartós munkanélküliek száma 2002-ben volt a legalacsonyabb, amihez képest 2007-re több mint másfélszeresére emelkedett.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Gazdasági aktivitás
A népesség gazdasági aktivitás szerinti összetétele 2000-2006 között valamennyi régióban javult. Az aktívak (foglalkoztatottak és munkanélküliek) 15-74 éves népességen belüli aránya 2006-ban Közép-Magyarországon, Nyugat- és Közép-Dunántúlon megközelítette a 60 százalékot, a másik négy régióban ugyanakkor 50−52 százalék körül alakult.
A passzív munkanélküliek száma a 2005-ös 110,7 ezerről 2007-re 84 ezerre csökkent. A 15-74 éves inaktívak döntő többségének, 90,5 százalékának azonban nincs is munkavállalási szándéka.
A régiókban még rosszabb a helyzet!
Nincs bevásárlás, megbízható alapanyagok utáni futkosás és hosszas konyhai előkészület. Nincs morfondírozás, hogy mit együnk ma, az étkezések tervezettek, könnyen elkészíthetőek.
Alig egy hónapja indult útjára a Designer Szörp by Gyulai Évi közösségi finanszírozási kampánya a Brancson.
A Brancs a hazai piacon egyedi koncepciójával és célközönségével gyakorlatilag indulása óta aktív résztvevője a startup világnak.
Hivatalosan is elindította befektetési kampányát a Brancs közösségi piactér, amely rekordérdeklődéssel zárta az előregisztrációs kampányát.
-
Évek óta nem volt erre példa a lakáspiacon: komoly előnyhöz jutottak a lakásvásárlók
Hosszú évek tartó trend fordult meg a hazai lakáspiacon: a hirdetési idők meghosszabbodtak, és a keresleti piacról a kínálati piac felé mozdult el az ágazat.
-
Klasszikus Porsche – a jövő legélvezetesebb befektetése (x)
A márka gazdag történelmében szinte csak olyan modellt találunk, amely érdemes arra, hogy megőrizzék az utókornak.
- Ezúttal pénzért érkeznek harci rozsomákok Ukrajnába
- Chatbotok javíthatják már az internet biztonságát is
- Négy gólt szerezve kezdődött Münchenben a Tuchel-korszak
- Egek! Több mint 81 ezer nyertes az 5-ös lottón
- Indul az atlétikai vb önkéntesprogramja - a nap hírei
- Észak-Korea "tud" Ukrajna "sötét tervéről"
GYŐR - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!
VESZPRÉM - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!
MISKOLC - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!
DEBRECEN - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!


