A hazai vállalatok közel háromnegyede alkalmaz valamilyen teljesítményértékelési rendszert, de a többi is úgy tervezi, hogy hamarosan bevezeti azt. Az értékelés gyakorisága és módja azonban jelentősen eltérhet - írja a Világgazdaság.
Az országos HR felmérésből kiderül, hogy a vállalatok egynegyede évente kétszer, egyötödük pedig ennél is gyakrabban végez egyéni hatékonyságot mérő értékelést. A gyakoriság elsősorban a vállalkozás profiljától, illetve az ágazattól is függ.
A leggyakrabban alkalmazott módszer a vezető-beosztott közötti személyes beszélgetés. Ráadásul az ezt alkalmazó cégek 90 százaléka minden munkavállalóra elvégzi ezt. Ezt elsősorban az adminisztrációs teher hiánya, illetve a módszer gyorsasága indokolja. Ugyanakkor a szubjektivitás elkerülhetetlen ilyenkor.
A második legkedveltebb megoldás a kérdőíves felmérés, vagy amikor előre meghatározott feladatok mentén értékelik a munkavállaló teljesítményét. Itt már jóval kisebb tere van a szubjektivitásnak, ugyanakkor a beosztott nem kap lehetőséget saját magát is értékelje. Ennél valamivel előnyösebb, ugyanakkor ritkábban alkalmazzák, amikor a vezetői értékelés előtt a dolgozó is elmondhatja véleményét saját teljesítményét illetően.
Amit a szakemberek a legkifinomultabb eljárásnak tekintenek, az a 360 fokos értékelés, ami már valóban teljeskörű mérési rendszert jelent, azonban ezt a módszert - annak adminisztratív, informatikai, szervezési és időigénye miatt - csak a cégek 15 százaléka alkalmazza, és mindössze öt százalékuk a teljes alkalmazotti körre.
Forrnak az indulatok a diákbérek körül: valóban többet kereshetnek a 25 év alattiak az idősebbeknél?
Valóban többet kereshetnek a 25 év alattiak, mint az idősebb munkavállalók? Szakértő oszlatja el az szja-kedvezmény körüli kételyeket.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Juhász Péter lesz Szentgyörgyvölgyi Péter kihívója az V. kerületben
- Világháborús gránátra futott a kombájn Szerencsnél
- Washingtonból hívták telefonon Izraelt
- Az ukrán elnök megölését tervezték lengyel-orosz összefogással
- Ukrajna érdemrenddel tünteti ki Alain Delont
- Máris itt a Kínai Nagydíj - sport a tévében