A tavalyi évben a lehetséges keret felét, körülbelül 14,3 milliárd forintot osztottak szét a magánszemélyek, a személyi-jövedelem adó 1 százalékáról való rendelkezéssel. De tovább növelhetik a felajánlási kedvet a terítéken lévő törvénymódosítással érvénybe lépő új intézkedések.
Így a tervek szerint jövő évtől már az adóbevallási nyomtatvány részét képezné a rendelkező nyilatkozat, melyet a adóbevallással együtt, az APEH-hez is be lehet majd küldeni, feltéve, hogy az adóbevalló közvetlenül juttatja el bevallását az adóhivatalhoz.
A benyújtási határidő is május 20-ra változna, ez jelentősen megkönnyítené mind az adózók, mind pedig a kedvezményezettek helyzetét. Emellett pontosabban meghatároznák azt is, hogy a felajánlást a civil szervezetek, egyházak mire költhetik.
Bár az idei évben 14 százalékkal növekedett a felajánlásra került összeg, arányaiban csökkenés tapasztalható: a lehetőséget kihasználó, 1,6 millió adóbevalló csak a felhasználható keret feléről döntött.
A Nonprofit Információs és Oktató Központ Alapítvány igazgatója, Gelencsér Balázs a Napi Gazdaságnak elmondta, hogy a változások számukra is jót jelentenek, mert tisztázzák, hogy a civil szervezetek pontosan milyen célokra költhetik a pénzt, melyről az adóhatóság jelenleg sok esetben eléggé ellentmondásosan dönt.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








