148 kiállító és további 34 hirdető cég várta állásajánlataival a pályakezdőket, illetve a végzős hallgatókat a 23. alkalommal megrendezett állásbörzén a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen. A közel 6000 látogató 3600 állásajánlat között válogathatott, amelyek között abszolút többségben voltak a műszaki és informatikai végzettségűeket keresők - a Magyar Nemzet.
Továbbra is a mérnökök iránt a legnagyobb a kereslet, jelenleg minden ötödik mérnöki poszt betöltetlen hazánkban. A kereslet eloszlása azonban itt sem egyenletes, míg a villamosmérnöki pozíciók közel 50 százaléka betöltetlen, addig a építőmérnöki pályán és a vegyészeknél túlképzés van. Így egyáltalán nem meglepő, hogy az állásajánlatok 65 százaléka műszaki és informatikai, további 26 százaléka gazdasági és pénzügyi végzettségre vonatkozott.
A helyzetet tovább súlyosbítja, hogy a nyugat-európai országokban is hasonlóan nagy a mérnökhiány mint hazánkban, és a jóval magasabb fizetések hatására könnyen elcsábulnak a frissen végzettek. A november 29-én és 30-án megrendezett állásbörzén is jelen volt a külföldi konkurencia, brit, amerikai, belga és szingapúri vállalatok kerestek saját hazájukba magyar szakembereket. A tapasztalatok szerint a kezdő havi bruttó fizetés 200-250 ezer forint, amely azt jelenti, hogy egy átlagos friss diplomás körülbelül 120-150 ezer forintot visz haza havonta, ennek többszörösét keresheti meg külföldön, aki hajlandó néhány évet eltölteni odakint.
Solymos László, a börze egyik szervezője szerint a hazai vállalatok között jellemzően még mindig a multinacionális cégek vannak túlsúlyban, bár egyre gyakoribb, hogy a kis-és középvállalatok is így keresnek megfelelő munkaerőt maguknak. A fiatalok azonban inkább a nagynevű cégeket keresik, a kevésbé ismert vállalatokat enyhe fenntartással kezelik.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








