6.5%-kal maradtak el a mezőgazdasági termelői árak júniusban az előző év azonos időszakában mérttől a KSH adatai szerint. A gabonafélék árszintje 30%-kal alacsonyabb, a burgonyánál több mint 15%-os az elmaradás. Az élő állatoknál a vágómarha 16.3%-kal, a vágósertés 4.8%-kal drágább mint egy éve volt. Júniusban az előző hónaphoz képest jelentősen, mintegy 12.5%-kal mérséklődött a növények árszintje, melyben meghatározó volt a zöldségek és gyümölcsök árának szezonális csökkenése.
Az agrártermékek termelői árszintje 2005. január-júniusban 10.5%-kal alacsonyabb volt az egy évvel korábbinál. A növényi termékek árszintje 22.3%-kal csökkent, az állati termékeké 5.4%-kal nőtt. A gabonafélék árszintje idén az első félévben - alapvetően a tavalyi jó termés következtében - 40.5%-kal alacsonyabb volt, mint egy évvel korábban (és lényegében megegyezett a két évvel ezelőttivel). A zöldségfélék ára az első félévben 3%-kal, júniusban 11.3%-kal növekedett az előző év azonos időszakához viszonyítva.
Idén az első hat hónapban vágóállatok termelői ára 7.8%-kal nőtt 2004 első félévéhez képest, ezen belül a nagyobb mennyiséget képviselő vágósertésé 14%-kal emelkedett, a vágóbaromfié 2.1%-kal csökkent. A tej termelői árának növekedése 5.5% volt, a tyúktojás ára 4.3%-kal alacsonyabb volt az egy évvel korábbinál.
![]() |
2005. január-júniusban a takarmányárak 19,1%-kal csökkentek az előző év azonos időszakához viszonyítva. A mezőgazdasági termelésben felhasznált termékek és szolgáltatások közül a legnagyobb mértékben a termeléshez felhasznált energia árszínvonala emelkedett (19.7%-kal), a növényvédő szereké 4.7%-kal volt magasabb, mint tavaly ilyenkor. A mezőgazdasági folyó termeléshez felhasznált termékek és szolgáltatások ára 2.7%-kal csökkent, a mezőgazdasági rendeltetésű beruházási javaké 5.1%-kal nőtt. Az agrárolló mutatója 91% volt.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


