A portfolio.hu által készített piaci konszenzusnál (3.6%) magasabb lett a júniusi inflációs tényadat. Az árak 3.8%-kal voltak magasabbak mint egy évvel korábban. A maginflációs index 1.9%-ot tett ki. Júniusban érdemben drágultak az idényáras élelmiszerek.
2005. júniusban az egyhavi átlagos fogyasztói áremelkedés 0.3% volt, 2004. júniushoz viszonyítva pedig 3.8%-kal növekedtek az árak - közölte a KSH. Idén az első hat hónapban átlagosan 3.7%-kal voltak magasabbak az árak, mint az előző év azonos időszakában.
2005.07.12 09:38
Elemzői reakciók a vártnál magasabb júniusi inflációs adatra - elgondolkodhat a Monetáris Tanács (2.)
2005.07.12 09:51
Piaci reakciók az inflációs adatra
1 hónap alatt - 2005. májushoz viszonyítva - az élelmiszerek árai 0.9%-kal emelkedtek. Ez az átlagot meghaladó növekedés az idényáras élelmiszerek árának 6.9%-os emelkedésének következménye. Az idényáras élelmiszerek nélkül számítva az élelmiszerek árai az előző hónaphoz képest 0.1%-kal csökkentek. A ruházkodási cikkek, a tartós fogyasztási cikkek illetve a szolgáltatások körében árcsökkenés volt megfigyelhető. A szeszes italok, dohányáruk és az egyéb cikkek, üzemanyagok esetében az áremelkedés az átlagosnál magasabb volt. Ez utóbbin belül a járműüzemanyag-árak 2.2%-kal növekedtek.
12 hónap alatt, 2004. júniushoz viszonyítva, az élelmiszerek árai az átlagosnál kisebb mértékben, 3.6%-kal emelkedtek. A tartós fogyasztási cikkekért átlagosan 1.9%-kal kellett kevesebbet fizetni, mint 2004. júniusában. A szeszes italok, dohányáruk az átlagosnál kisebb mértékben (3.3%) drágultak 12 hónap alatt. Ez idő alatt a háztartási energia drágult a legnagyobb mértékben, 6.4%-kal, ezen belül a palackos gáz 12%-kal. A szolgáltatások átlagot meghaladó, 5.1%-os áremelkedésén belül a szerencsejáték 16, a helyi tömegközlekedés 14, a csatornadíj 13, a szemétszállítás 12%-kal drágult. Az egyéb cikkek, üzemanyagok árnövekedése szintén az átlagosnál magasabb volt, ezen belül a járműüzemanyagok 10 százalékkal kerültek többe, mint 2004. júniusban.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
2005. júniusban a szezonálisan kiigazított "alapdrágulás" (maginfláció) az előző hónaphoz képest 0.0%, 2004. júniushoz viszonyítva pedig 1.9% volt.
2005. júniusban a nyugdíjas fogyasztóiár-index az előző hónaphoz 0.4%, az előző év júniushoz viszonyítva pedig 4.3% volt.
Az elemzők az évvégére 3.8-3.9% körüli éves árindexet várnak, ugyanakkor ha a miniszterelnök által bejelentett adóintézkedések megvalósulnak, 2006-ban az inflációs ráta 2%ponttal is mérséklődhet. Egyes vélemények szerint az éves átlagos pénzromlás 2006-ban 1-2% között alakulhat.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
A fiatalok vállalkozásindítását ösztönzi az OTP Bank új pályázata
OTP Junior Piacralépők címmel vállalkozói versenyt hirdetnek fiatalok számára.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


