Az Európai Unió polgárai továbbra is jóval elmaradnak a vállalkozói aktivitás terén amerikai társaikhoz képest egy tegnap közzétett európai bizottsági tanulmány szerint. Míg az Egyesült Államokban a megkérdezettek 28%-a gondolkodik saját vállalkozásban, addig ez az arány az Európai Unióban mindössze 15%. Az elmúlt év adatait figyelembe véve a különbség még nőtt is a két arányszám között, mivel míg a 2003-as felmérés óta az amerikaiaknál 8%-ponttal emelkedett a saját vállalkozás beindítását fontolgatók aránya, addig Európában csak 2%-ponttal emelkedett ez az arány - írja az eurobserver.com
A felmérésből az is kiderül, hogy míg az európaiak inkább egy vállalatnál dolgozva érzik otthon magukat, addig az amerikaiak inkább az önfoglalkoztatást részesítik előnyben. Az amerikai megkérdezettek 61%-a mondta azt, hogy szeretne a saját főnöke lenni, míg ez az arány az öreg kontinensen 45%. Az európaiak a válaszok során azt is kifejtették, ahelyett hogy a saját főnökeik lennének, sokkal inkább fontos számukra a munkahelyi biztonság és a rendszeres fix fizetés.
Nemzeti vonatkozásokat tekintve elmondható, hogy nem teljesen egységes a kép (kisebb észak/déli különség is felfedezhető): a spanyolok 62%-a, portugálok 56%-a, a finneknek 72%-a, a hollandoknak 67%-a, a svédeknek 56%-a szeretne a saját főnöke lenni.
A bizottsági jelentés szerint az európaiaknál azért alacsonyabb a vállalkozási kedv, mivel az állampolgárok úgy érzik, hogy a bankoktól, illetve kockázati tőketársaságoktól csak nehezen tudják előteremteni a vállalkozás beindításához szükséges tőkét. Az embereknek ugyanis közel kétharmada nyilatkozott úgy, hogy "nehéz elindítanom a vállalkozásomat az elérhető pénzügyi támogatások hiánya miatt".
Az európaiak válaszai szerint a kudarctól, a sikertelenségtől való félelem is jelentős gátló tényező egy új vállalkozás beindításában.
Az Európai Kockázati Tőketársaság főtitkára, Javier Echarri a jelentéssel kapcsolatban kifejtette, hogy ha az EU erősíteni szeretné a vállalkozói szellemet, akkor egyrészt meg kell keresnie azokat a megoldásokat a szabályozásban, amelyek megkönnyítik az ötlettel rendelkezők pénzhez jutását, másrészt erőfeszítéseket kell tennie annak érdekében, hogy a vállalkozói gondolkodásmód elterjedjen az EU-ban.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Az Európai Unió 2000-ben a lisszaboni csúcstalálkozón hirdette meg azt a nagyszabású elképzelését, mely szerint 2010-re az EU a világ legversenyképesebb gazdasági övezetévé kíván válni. Ennek hangsúlyos része lenne a vállalkozói hajlam erősítése is, az adatok azonban arra vallanak, hogy az európaiak inkább visszafelé haladnak ezeken a területeken. A lisszaboni stratégia sikerét már számos fórumon megkérdőjelezték, maga Romano Prodi, az Európai Bizottság tavaly leköszönt elnöke is kifejtette, hogy inkább kudarcot vallott a stratégia az EU vonatkozásában, és csalódottságának adott hangot, amikor elismerte a tényeket.
2004.10.26 10:11
Leköszönés és bevallás: "óriási kudarc a célkitűzés"
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Meghívó (x)
XXVII. közgyűlését tartja az MGYOSZ
-
Műtárgyak, mint befektetés: trend vagy lehetőség? (x)
Rolex és Vaszary uralják ma az értékkövető piacot
Portfolio Gen Z Fest 2025


