Előzetes adatok alapján az ipari termelés 2004 augusztusában 6.2%-kal, míg munkanaphatástól megtisztítva 3.6%-kal nőtt az előző év azonos időszakához viszonyítva. Az adatok a dinamika jelentős lassulását mutatják a korábbi hónapokban jellemző, közel 10%-os ütemmel szemben. A lassulás mögött az exportnövekedés megakadása állhat.
A termelés volumene az év első nyolc hónapjában 9.2%-kal magasabb volt, mint az előző év azonos időszakában. Az előző hónaphoz képest a szezonálisan és munkanap-tényezővel is kiigazított ipari termelési index augusztusban 1.7%-kal csökkent.
A dinamika mérséklődése nem teljesen meglepetésszerű. Az ipari export eddig is viszonylag szoros kapcsolatban volt a legnagyopbb piacnak számító Németország konjunktúrájával. Amint az alábbi ábrából is látható, a konjunktúra egyik fontos indikátorának tekintett IFO index az elmúlt hónapokban lassuló növekedést jelzett.

-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








