A várakozásoknál egyértelműen jobbnak értékelte a márciusi inflációs adatokat Török Zoltán, a Raiffeisen Bank elemzője. A 7% körüli prognózishoz képesti negatív eltérést a szakértő az élelmiszerárak mérsékeltebb emelkedésével, illetve a jövedéki adó emelésének mérsékeltebb begyűrűzésével magyarázta (alkohol és dohánytermékek).
Török szerint a következő hónapokban az inflációs ráta ismét meghaladhatja a 7%-ot, ugyanakkor 8% közelébe nagy valószínűséggel nem emelkedik. A "csúcs" 7.1-7.2% körül alakulhat. Ezzel párhuzamosan az éves számok is a korábban prognosztizáltnál alacsonyabbak lehetnek. Ez az inflációs várakozásokat is pozitívan befolyásolhatja.
December/december tekintetében az infláció akár 5%-ra is süllyedhet, míg az éves átlagos ráta 6.5% körül alakulhat. A gyógyszerárcsökkentés hatása a teljes indexben 0.1-0.2%pontra tehető mint lefelé módosító tényező.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








